Źródła
Google Scholar
Twitter, @uwm_olsztyn [online: https://twitter.com/uwm_olsztyn [data dostępu: 30.09.2019]
Google Scholar
Twitter, profil @naukawpolsce [online: https://twitter.com/naukawpolsce; data dostępu: 30.09.2019]
Google Scholar
Twitter, @Focus_pl [online: https://twitter.com/focus_pl?lang=pl; data dostępu: 30.09.2019]
Google Scholar
Twitter, profil @RozekTom [online: https://twitter.com/rozektom; data dostępu: 30.09.2019]
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Antos G., 2009: „Teksty ukazują wiedzę!” O prymacie medialności w pełnym napięć obszarze pomiędzy światami tekstów i (między)kulturowymi konstrukcjami rzeczywistości. Mikołajczyk B., tłum. W: Biłut-Homplewicz Z., Czachur W., Smykała M., red.: Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Antologia tłumaczeń. Wrocław, s. 279–290.
Google Scholar
Bucher H.-J., 2007: Textdesign und Multimodalität. Zur Semantik und Pragmatik medialer Gestaltungsformen. In: Roth K.S., Spitzmüller J., Hrsg.: Textdesign und Textwirkung in der massenmedialen Kommunikation. Konstanz, s. 49–76.
Google Scholar
Cicha K., 2017: Komunikacja wizualna – humanistyczne oblicze informatyki? „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” CXVII, s. 42–53.
Google Scholar
Dąbała J., 2013: Aksjologiczne konsekwencje komunikacji wizualnej a telegeniczność. W: Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopek J., Groń K., red.: Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Warszawa, s. 89–99.
Google Scholar
Goban-Klas T., 2007: Nadchodzące społeczeństwo medialne. „Chowanna” II, s. 37–51.
Google Scholar
Hausendorf H., 2009: Kleine Texte. Über Randerscheinungen von Textualität. [online: www.saggzeitschrift.unibe.ch/6_09/hausendorf.html; data dostępu: 24.07.2019].
Google Scholar
Hopfinger M., 2003: Doświadczenie audiowizualne. Warszawa.
Google Scholar
Hopfinger M., 2013: Czy obraz wypiera słowo? W: Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopek J., Groń K., red.: Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Warszawa, s. 11–14.
Google Scholar
Lepa A., 2010: Mediosfera człowieka. „Łódzkie Studia Teologiczne” XIX, s. 159–169.
Google Scholar
Lewinson P., 2010: Nowe nowe media. Zawadzka M., tłum. Kraków.
Google Scholar
Loewe I., 2018: Od mediosfery do mediologii. W: Hofman I., Kępa-Figura D., red.: Współczesne media. Zagadnienia ogólne. Multimodalność mediów drukowanych. T. 1. Lublin, s. 21–33.
Google Scholar
Manovich L., 2006: Język nowych mediów. Cypryański P., tłum. Warszawa.
Google Scholar
Orzeł B., 2014: Appleizacja kultury. Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów. Katowice.
Google Scholar
Palczewski M., 2013: Tweet jako odmiana newsa czy nowy (ponowoczesny) gatunek dziennikarski? „Nowe Media” IV, s. 31–49.
Google Scholar
Schmitz U., 2015: Badanie płaszczyzn wizualnych. Wprowadzenie. Makowska M., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Wrocław–Dresden, s. 57–77.
Google Scholar
Schmitz U., 2017: Grammatik und Design. „IDS Sprachraport“ Nr. 3, s. 8–17.
Google Scholar
Skowronek B., 2018: Technologia. Multimodalność. Komunikacja. Nowe wyzwania dla mediolingwistyki. W: Hofman I., Kępa-Figura D., red.: Współczesne media. Media multimodalne. T. 1: Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych. Lublin, s. 11–19.
Google Scholar
Stöckl H., 2004: Typographie: Gewand und Körper des Textes – Linguistische Überlegungen zu typographischer Gestaltung. „Zeitschrift für Allgemeine Linguistik“ Nr. 41 s. 5–47.
Google Scholar
Stöckl H., 2015: Czytanie tekstów językowo-obrazowych? Elementy kompetencji podstawowej. Pociask J., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Wrocław–Dresden, s. 114–137.
Google Scholar