Błachnio, A., Przepiórka, A., St. Louis, K.O., Węsierska, K., Węsierska, M. (2015). Postawy społeczne wobec jąkania w Polsce – przegląd badań z użyciem POSHA-S. W: K. Węsierska (red.), Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka (t. 1, s. 89–99). Wydawnictwo Komlogo – Uniwersytet Śląski.
Google Scholar
Borsel, van J., Verniers, I., Bouvry, S. (1991). Public awareness of stuttering. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 51, 124–132.
Google Scholar
Chęciek, M. (2007). Jąkanie – diagnoza, terapia, program. Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Cooper, E.B., Cooper, C.S. (1996). Clinic attitudes towards stuttering: two decades of change. Journal of Fluency Disorders, 21, 119–135.
Google Scholar
Conture, E.G. (2001). Stuttering. Its nature, diagnosis and treatment. Pearson.
Google Scholar
Dorsey, M., Guenther, R. (2000). Attitudes of professors and students towards college students who stutter. Journal of Fluency Disorders, 25, 77–83.
Google Scholar
Franck, A., Jackson, R., Pimentel, J., Greenwood, G. (2003). School-age children’s perceptions of a person who stutters. Journal of Fluency Disorders, 3, 216–227.
Google Scholar
Grzybowska, A., Łapińska, I., Michalska, R. (1991). Postawy nauczycieli wobec jąkania. Psychologia Wychowawcza, 2, 139–149.
Google Scholar
Guitar, B. (2006). Stuttering. An integrated approach to its nature and treatment (2nd ed.). Williams & Wilkins.
Google Scholar
Kelman, E., Nicholas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Larkowa, H. (1970). Postawy otoczenia wobec inwalidów. PZWL.
Google Scholar
Lechta, V. (2004). Koktavost. Integrativní přístup. Portal.
Google Scholar
Rembowski, J. (1989). Empatia. Studium psychologiczne. Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Riley, G., Riley, J. (1979). A component model for diagnosing and treating children who stutter. Journal of Fluency Disorders, 4, 279–293.
Google Scholar
Rustin, L., Botterill, W., Kelman, E. (1996). Assessment and therapy for young fluent children. Family interaction. Whurr Publishers.
Google Scholar
Silverman, F.H., Bongey, T.A. (1997). Nurses’ attitudes towards physicians who stutter. Journal of Fluency Disorders, 22, 61–62.
Google Scholar
Smith, A., Kelly, E. (1997). Stuttering. A dynamic, multifactorial model. W: R. Curlee, G.M. Siegel (red.), Nature and treatment of stuttering. New directions (s. 204–217). Needham Heights: Allyn and Bacon.
Google Scholar
Starkweather, C.W., Gottwald, S.R. (1993). The demands and capacities model II. Clinical applications. Journal of Fluency Disorders, 15, 143–157.
Google Scholar
Wall, M., Myers, F. (1995). Clinical management of childhood stuttering. TX: Pro-ed.
Google Scholar
Wojciszke, B. (2001a). Postawy i ich zmiana W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej (s. 79–106). Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Wojciszke, B. (2001b). Psychologia postaw i ocen. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Tarkowski, Z. (2002). Jąkanie. WSiP.
Google Scholar
Tarkowski, Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie. Wydawnictwo Fundacji „Orator”
Google Scholar