Opublikowane: 2023-06-01

Zaburzenie ze spektrum autyzmu w warunkach dwujęzyczności. Przegląd badań

Rafał Młyński Logo ORCID , Elżbieta Sadowska Logo ORCID

Abstrakt

Niniejsze opracowanie wpisuje się w szeroką problematykę zaburzeń komunikacji w warunkach dwujęzyczności dziecięcej, a w szczególności badań nad zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorder – ASD). W artykule zaprezentowano przegląd tematów poruszanych przez badaczy w międzynarodowych i polskich publikacjach dotyczących ASD w warunkach dwujęzyczności oraz ich teoretyczno-praktyczne implikacje. Zebrana literatura przedmiotu posłużyła do sformułowania postulatów przydatnych dalszym polskim badaniom nad komunikacją dwujęzycznych dzieci ze spektrum autyzmu. Do najważniejszych z nich należy zbudowanie świadomości, iż dzieci ze spektrum autyzmu mogą wzrastać w dwujęzycznym środowisku, zaś pozbawienie ich języka odziedziczonego może mieć wiele negatywnych konsekwencji.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Młyński, R., & Sadowska, E. (2023). Zaburzenie ze spektrum autyzmu w warunkach dwujęzyczności. Przegląd badań. Forum Lingwistyczne, 11(1), 1–12. https://doi.org/10.31261/FL.2023.11.1.03

Cited by / Share

Tom 11 Nr 1 (2023)
Opublikowane: 2023-06-30


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.