Bralczyk, J. (1990). Hasła przedwyborcze (Wybory do Sejmu i Senatu w 1989). Zeszyty Prasoznawcze, 2–4(124), 39–49.
Google Scholar
Bralczyk, J. (2007). O języku propagandy i polityki. Wydawnictwo Trio.
Google Scholar
Chlebda, W. (2005). Szkice o skrzydlatych słowach. Interpretacje lingwistyczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Google Scholar
Czachur, W. (2020). Teksty minimalne jako przedmiot badań genologicznych. Tekst i Dyskurs – Text und Diskurs, 13, 25–42. https://doi.org./10.7311/tid.13.2020.02
Google Scholar
Dobek-Ostrowska, B. (2006). Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Dobrenko, E. (2020). Late stalinism. The aesthetics of politics. Tłum. M. Savage. Yale University Press.
Google Scholar
Dytman-Stasieńko, A. (2006). Święto zawłaszczonych znaczeń. 1 Maja w PRL – ideologia, rytuał, język. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Fras, J. (2005). Komunikacja polityczna. Wybrane zagadnienia gatunków i języka wypowiedzi. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Głowiński, M. (2009). Nowomowa i ciągi dalsze. Szkice dawne i nowe. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj, I. (1996). Slogan reklamowy – budowa składniowa. Poradnik Językowy, 4, 13–22.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj, I. (2001). Słowa na wolności. Język polityki po 1989 roku – wypowiedzi, dowcip polityczny, słownik inwektyw. Wydawnictwo Europa.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj, I. (2004). Propaganda, perswazja, manipulacja – próba uporządkowania pojęć. W: P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, s. 13–27. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj, I. (2007). Agresja językowa w życiu publicznym. Leksykon inwektyw politycznych 1918–2000. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Karwat, M. (2008). Cechy myślenia ideologicznego. W: M. Poprawa, I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot (red.), Ideologie w słowach i obrazach, s. 42–48. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Kochan, M. (2002). Slogany w reklamie i polityce. Wydawnictwo Trio.
Google Scholar
Majkowski, G. (2015). Ulotka jako gatunek tekstu wyborczego. Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego.
Google Scholar
Markiewicz, G. (2018). Druki ulotne jako forma kształtowania świadomości społecznej. W: M. Karpińska (red.), Druki ulotne w procesie komunikacji społecznej w XIX wieku (do 1918 roku). Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Michalczyk, S. (2005). Komunikowanie polityczne. Teoretyczne aspekty procesu. Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”.
Google Scholar
Nowak, P., Zimny, R. (2004). Polityka językowa. W: Z. Łapiński, W. Tomasik (red.), Słownik realizmu socjalistycznego. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.
Google Scholar
Ożóg, K. (2004). Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Partington, A., Taylor, Ch. (2018). The language of persuasion in politics. An introduction. Routledge.
Google Scholar
Pisarek, W. (2002). Polskie słowa sztandarowe i ich publiczność. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.
Google Scholar
Poprawa, M. (2020a). Przestrzenie słowno-obrazowe w propagandowych drukach ulotnych lat 1918–1939. Próba analizy w świetle lingwistyki tekstowej i teorii wizualności, Sztuka Edycji. Studia Tekstologiczne i Edytorskie, 17(1), 203–230. https://doi.org/10.12775/SE.2020.00016
Google Scholar
Poprawa, M. (2020b). Typografia w służbie propagandy. Wizualne i perswazyjne aspekty druków ulotnych z lat 1918–1939. Sztuka Edycji. Studia Tekstologiczne i Edytorskie, 17(2), 175–201. https://doi.org/10.12775/SE.2020.00038
Google Scholar
Puzynina, J. (2008). Ideologia w języku polskim. W: M. Poprawa, I. Kamińska-Szmaj, T. Piekot (red.), Ideologie w słowach i obrazach, s. 13–22. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Śleziak, M. (2016). Ziemie Odzyskane w drukach ulotnych z lat 1945–1948. Język – tematyka – formy. Oficyna Wydawnicza Atut.
Google Scholar
Śleziak, M. (2020). Projekt „Słownika haseł politycznych”. W: M. Bańko, E. Rudnicka, W. Decyk-Zięba (red.), Leksykografia w różnych kontekstach, s. 289–301. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. https://doi.org/10.31338/uw.9788323541677.pp.289-301
Google Scholar
Śleziak, M. (2021). Miejsce hasła i sloganu w komunikowaniu politycznym. LingVaria, 2(32), 81–92. https://doi.org/10.12797/LV.16.2021.32.08
Google Scholar
Wojtak, M. (2019). Wprowadzenie do genologii. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Zaśko-Zielińska, M. (2003). Listy pożegnalne. W poszukiwaniu lingwistycznych wyznaczników autentyczności tekstu. Wydawnictwo Quaestio.
Google Scholar
Zemszał, P. (2016). Ojciec, wódz, nauczyciel. Nominacje językowe dotyczące Stalina w sowieckim dyskursie ideologicznym w okresie powojennym. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar