Bibliografia
Google Scholar
Adamzik, K. (2002). Interaktionsrollen. Die Textwelt und ihre Akteure. W: K. Adamzik (red.), Texte, Diskurse, Interaktionsrollen. Analysen zur Kommunikation im öffentlichen Raum (s. 254–255). Stauffenburg.
Google Scholar
Adamzik, K. (2008). Textsorten und ihre Beschreibung. W: N. Janich (red.), Textlinguistik. 15 Einführungen (s. 145–175). Narr.
Google Scholar
Anusiewicz, J., Dąbrowska, A., Fleischer, M. (2000). Językowy obraz świata i kultura. Projekt koncepcji badawczej. Język a Kultura, 13, 11–44.
Google Scholar
Bachleitner-Held, G. (2005a). Covers – ein multimodaler Kontakttext im aktuellen Infomarketing. Überlegungen anhand einer vergleichenden Untersuchung italienischer, französischer und deutsch-sprachiger Titelseiten von Nachrichtenmagazinen. W: H. H. Lenk, A. Chesterman (red.), Pressetextsorten im Vergleich – Contrasting Text Types in the Press (s. 323–351). Olms.
Google Scholar
Bachleitner-Held, G. (2005b). Magazine covers – a multimodal pretext-genre. Folia Linguistica, 39, 173–197. Bachleitner-Held, G. (2006). Überlegungen zur visuell-verbalen Rhetorik auf Zeitschriften-Covers. W: R. Franceschini, R. Stillers, M. Moog-Grünewald, F. Penzenstadler, N. Becker, H. Martin (red.), Retorica: Ordnungen und Brüche (s. 147–162). Narr.
Google Scholar
Bachleitner-Held, G. (2007). Personalisierung als multimodale Strategie des Infotainments – Beobachtungen auf Magazin-Covers. W: M. Klemm, E.-M. Jakobs (red.), Das Vergnügen in und an den Massenmedien. Interdisziplinäre Perspektiven (s. 106–127). Peter Lang.
Google Scholar
Bartmiński, J. (2008). Etnolingwistyka, lingwistyka kulturowa, lingwistyka antropologiczna? Język a Kultura, 20, 15–33.
Google Scholar
Bilut-Homplewicz, Z. (2013). Między wieloznacznością a uprecyzyjnieniem pojęcia „dyskurs”. Miejsce tekstu w germanistycznych ujęciach dyskursu. Stylistyka, 22, 27–46.
Google Scholar
Bilut-Homplewicz, Z. (2016). Intertekstualność i dyskursywność w germanistycznej lingwistyce dyskursu. W: B. Witosz, K. Sujkowska-Sobisz, E. Ficek (red.), Dyskurs i jego odmiany (s. 329–338). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Bogunia-Borowska, M. (2021). Politycy na okładkach tygodników społeczno-politycznych w latach wyborów prezydenckich 2015 i 2020. Analiza tygodników „Sieci” i „Newsweek”. Res Rhetorica, 8(3), 54–74, https://doi.org/10.29107/rr2021.3.3
Google Scholar
Czachur, W. (2011). Diskursive Weltbilder im Kontrast. Linguistische Konzeption und Methode der kontrastiven Diskursanalyse deutscher und polnischer Medien. Atut.
Google Scholar
Czachur, W. (2017). Lingwistyka kulturowa i międzykulturowa. Antologia. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Czachur, W. (2020). Lingwistyka dyskursu jako integrujący program badawczy. Atut.
Google Scholar
Fix, U. (2006). Was heißt Texte kulturell verstehen? Ein- und Zuordnungsprozesse beim Verstehen von Texten als kulturellen Entitäten. W: H. Blühdorn, E. Breindl, U. H. Waßner (red.), Text-Verstehen. Grammatik und darüber hinaus (s. 254–276). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Gajda, S. (2005). Tekst/dyskurs oraz jego analiza i interpretacja. W: M. Krauz, S. Gajda (red.), Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze (s. 11–20). Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Gardt, A. (2007). Diskursanalyse – Aktueller theoretischer Ort und methodische Möglichkeiten. W: I. Warnke (red.), Diskurslinguistik nach Foucault (s. 27–52). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Hauser, S. (2010). Zum Problem des Vergleichens von Medientexten aus kulturkontrastiver Perspektive. W: M. Luginbühl, S. Hauser (red.), MedienTextKultur. Linguistische Beiträge zur kontrastiven Medienanalyse (s. 149–178). Verlag Empirische Pädagogik.
Google Scholar
Heinemann, M., Heinemann, W. (2002). Grundlagen der Textlinguistik. Interaktion – Text – Diskurs. Max Niemeyer.
Google Scholar
Kampka, A. (2017). Multimodalna analiza dyskursu – ujęcie semiotyczne. W: M. Czyżewski, M. Otrocki, T. Piekot, J. Stachowiak (red.), Analiza dyskursu publicznego. Przegląd metod i perspektyw badawczych (s. 95–122). Wydawnictwo Akademickie SEDNO.
Google Scholar
Kawka, M. (2016). Dyskurs multimodalny – nowa kategoria badawcza? Zeszyty Prasoznawcze, t. 59, 2(226), 294–303.
Google Scholar
Kita, M. (2013). Dyskurs prasowy. W: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny (s. 199–288). Universitas.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz, M. (2006). Analiza tekstu w dyskursie medialnym. Przewodnik dla studentów. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Loewe, I. (2007). Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Loewe, I. (2013). Dyskurs telewizyjny. W: E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk (red.), Style współczesnej Polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej (s. 289–312). Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas” .
Google Scholar
Loewe, I. (2014). Dyskurs medialny – przegląd stanowisk badawczych. Forum Lingwistyczne, 1, 9–16.
Google Scholar
Loewe, I. (2018). Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Lüger, H.-H. (2004/2005). Kontrastive Text(sorten)analyse. Voraussetzungen, Probleme, Perspektiven. Jahrbuch der ungarischen Germanistik, 169–184.
Google Scholar
Mac, A. (2017). Textdesign und Bedeutungskonstitution im multimodalen Fernsehtext. Dramatisierungsstrategien in deutschen und polnischen Nachrichtensendungen. Peter Lang.
Google Scholar
Maćkiewicz, J. (2016). Jak można badać przekazy multimodalne. Język Polski, R. 96, z. 2, 18–27.
Google Scholar
Miller, D. (2014). Emotionalität und Wertung im Diskurs. Eine kontrastive Analyse deutscher und polnischer Pressetexte zum EU-Beitritt Polens. Peter Lang.
Google Scholar
Miller, D. (2020). „Jeder für sich“ vs. „Divided we fall“. Deutsche und britische Titelseiten zum Brexit. W: Z. Berdychowska, F. Liedtke (red.), Aspekte multimodaler Formen. Kurztexte und multimodale Kurzformen im öffentlichen Raum (s. 29–41). Peter Lang.
Google Scholar
Miller, D. (2021). Weapons, fire and dangerous men: Multimodal argumentation of magazine covers featuring president Donald J. Trump. Res Rhetorica, 8(4), 98–118, https://doi.org/10.29107/rr2021.4.6.
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska, A. (2013). Analiza językowa okładek tygodników opinii na przykładzie „Polityki”, „Przekroju” i „Wprost”. Prace Językoznawcze, 15(1), 57–72.
Google Scholar
Opiłowski, R. (2008). Die Interbildlichkeit und deren sprachliche Unterstützung in den Titelseiten des Magazins „Der Spiegel“. Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 49, 45–72.
Google Scholar
Opiłowski, R. (2011). Text- und Bildkulturen in der Kontakttextsorte „Cover“. Ein intra- und interkultureller Blick. W: I. Bartoszewicz, J. Szczęk, A. Tworek (red.), Germanistische Linguistik im interdisziplinären Gefüge II. Linguistische Treffen in Wrocław (s. 171–179). Atut.
Google Scholar
Piekot, T. (2006a). Dyskurs polskich wiadomości prasowych. Universitas.
Google Scholar
Piekot, T. (2006b). Werbalizacja i wizualizacja w dyskursie wiadomości prasowych. W: E. Tabakowska (red.), Ikoniczność znaku: słowo – przedmiot – obraz – gest (s. 99–116). Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”
Google Scholar
Stöckl, H. (2006). Zeichen, Text und Sinn – Theorie und Praxis der multimodalen Textanalyse. W: E. M. Eckkrammer, G. Held (red.), Textsemiotik. Studien zu multimodalen Medientexten (s. 11–36). Peter Lang.
Google Scholar
Stöckl, H. (2016). Multimodalität – Semiotische und textlinguistische Grundlagen. W: N.-M. Klug, H. Stöckl (red.), Handbuch Sprache im multimodalen Kontext (s. 3–35). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Szkudlarek-Śmiechowicz, E. (2019). Sposoby wyrażania emocji w propagandowych przekazach werbalno-wizualnych (na przykładzie okładek tygodników opinii). Prace Językoznawcze, 21(2), 189–209, https://doi.org/10.31648/pj.3920
Google Scholar
Ślawska, M. (2020). Multimodalność tekstu prasowego, czyli o relacji słowa i obrazu: przypadek reportażu Justyny Kopińskiej Oddział chorych ze strachu i grafiki Anny Reinert. Prace Językoznawcze, 22(4), 203–218, https://doi 10.31648/pj.5825
Google Scholar
Warnke, I. H. (2007). Diskurslinguistik nach Foucault – Dimensionen einer Sprachwissenschaft jenseits textueller Grenzen. W: I. H. Warnke (red.), Diskurslinguistik nach Foucault (s. 3–24). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Warnke, I. H. (2009). Żegnaj tekście – witaj dyskursie? O sensie i celu poststrukturalistycznego uwolnienia pojęcia tekstu. W: Z. Bilut-Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała (red.), Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy (s. 343–360), tłum. D. Miller. Atut.
Google Scholar
Warnke, I. H. (2014). Diskurs. W: E. Felder, A. Gardt (red.), Handbuch Sprache und Wissen (s. 221–241). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Warnke, I. H., Spitzmüller, J. (2008). Methoden und Methodologie der Diskurslinguistik – Grundlagen und Verfahren einer Sprachwissenschaft jenseits textueller Grenzen. W: I. H. Warnke, J. Spitzmüller (red.), Methoden der Diskurslinguistik. Sprachwissenschaftliche Zugänge zur transtextuellen Ebene (s. 3–54). Walter de Gruyter.
Google Scholar
Wierzbicka, A. (2008). Słowa klucze. Różne języki – różne kultury. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Wildfeuer, J., Bateman, J. A., Hiippala, T. (2020). Multimodalität. Grundlagen, Forschung und Analyse – Eine problemorientierte Einführung. Walter de Gruyter.
Google Scholar
Witosz, B. (2009a). Dyskurs i stylistyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Witosz, B. (2009b). Stylistyka dyskursu – nowe horyzonty badań nad stylem autora. W: K. Maćkowiak, C. Piątkowski (red.), Język i styl twórcy w kręgu badań współczesnej humanistyki (s. 313–321). Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Google Scholar
Witosz, B. (2009c). Tekst a/i dyskurs w perspektywie polskiej tradycji badań nad tekstem. W: Z. Bilut--Homplewicz, W. Czachur, M. Smykała (red.), Lingwistyka tekstu w Polsce i w Niemczech. Pojęcia, problemy i perspektywy (s. 69–81). Atut.
Google Scholar
Witosz, B. (2016). Kategoria dyskursu w polonistycznej edukacji akademickiej. W: W. Czachur, A. Kulczyńska, Ł. Kumięga (red.), Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne (s. 19–39). Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”.
Google Scholar
Wojtak, M. (2010). Dyskurs religijny w mediach. Próba rekonesansu. W: D. Zdunkiewicz-Jedynak (red.), Dyskurs religijny w mediach (s. 7–30). Wydawnictwo BIBLOS.
Google Scholar
Wojtak, M. (2011). O relacjach dyskursu, stylu, gatunku i tekstu. tekst i dyskurs – text und diskurs, 4, s. 69–78.
Google Scholar
Wojtak, M. (2015). Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Wojtak, M. (2016). O dyskursie religijnym, jego osobliwościach i przeobrażeniach. W: B. Witosz, K. Sujkowska-Sobisz, E. Ficek (red.), Dyskurs i jego odmiany (s. 71–85). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Źródła
Google Scholar
„Der Spiegel” dostęp 3.11.2023; wszystkie okładki z roku 2022 znajdują się pod adresem internetowym: https://www.spiegel.de/spiegel/print/index-2022.html
Google Scholar
18.02.2022, nr 8/2022
Google Scholar
25.02.2022, nr 9/2022
Google Scholar
4.03.2022, nr 10/2022
Google Scholar
11.03.2022, nr 11/2022
Google Scholar
18.03.2022, nr 12/2022
Google Scholar
25.03.2022, nr 13/2022
Google Scholar
1.04.2022, nr 14/2022
Google Scholar
8.04.2022, nr 15/2022
Google Scholar
15.04.2022, nr 16/2022
Google Scholar
22.04.2022, nr 17/2022
Google Scholar
29.04.2022, nr 18/2022
Google Scholar
6.05.2022, nr 19/2022
Google Scholar
10.06.2022, nr 24/2022
Google Scholar
24.06.2022, nr 26/2022
Google Scholar
5.08.2022, nr 32/2022
Google Scholar
26.08.2022, nr 35/2022
Google Scholar
2.09.2022, nr 36/2022
Google Scholar
23.09.2022, nr 39/2022
Google Scholar
30.09.2022, nr 40/2022
Google Scholar
28.10.2022, nr 44/2022
Google Scholar
„Polityka” dostęp 3.11.2023; wszystkie okładki z roku 2022 znajdują się pod adresem internetowym: https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/wbiezacymnumerze/numery?year=2022
Google Scholar
1.03.2022, nr 10.2022
Google Scholar
8.03.2022, nr 11.2022
Google Scholar
15.03.2022, nr 12.2022
Google Scholar
22.03.2022, nr 13.2022
Google Scholar
29.03.2022, nr 14.2022
Google Scholar
5.04.2022, nr 15.2022
Google Scholar
12.04.2022, nr 16.2022
Google Scholar
19.04.2022, nr 17.2022
Google Scholar
26.04.2022, nr 18.2022
Google Scholar
3.05.2022, nr 19.2022
Google Scholar
10.05.2022, nr 20.2022
Google Scholar
25.10.2022, nr 44.2022
Google Scholar