Źródła
Google Scholar
Karta Kierunku & Informator ECTS. Filologia polska. https://informator.us.edu.pl//programmes/list/all/FP/W1-S1FP19.2024/ (dostęp: czerwiec 2024).
Google Scholar
Narzędzia cyfrowe w dydaktyce akademickiej. https://youtu.be/pA8v1y71xC4 (dostęp: 28.10.2024).
Google Scholar
Rekomendacje ekspertów Cyber Science w związku z wykorzystaniem algorytmów AI. https://us.edu.pl/rekomendacje-ekspertow-cyber-science-w-zwiazku-z-wykorzystaniem-algorytmow-ai/ (dostęp: czerwiec 2023).
Google Scholar
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Dz. U. z 2018 r. poz. 1668. https://eli.gov.pl/eli/DU/2018/1668/ogl (dostęp: czerwiec 2023).
Google Scholar
Wordwall, https://wordwall.net/ (dostęp: czerwiec 2023).
Google Scholar
NKS – Nowa Koncepcja Studiów
Google Scholar
https://us.edu.pl/pracownik/sprawy-dydaktyczne/nowa-koncepcja-studiow
Google Scholar
UAM – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Google Scholar
https://sylabus.amu.edu.pl/pl/19/3/2/7/118#nav-tab-65
Google Scholar
https://sylabus.amu.edu.pl/pl/19/3/3/7/118#nav-tab-62
Google Scholar
UJ – Uniwersytet Jagielloński
Google Scholar
https://bip.uj.edu.pl/documents/1384597/153682421/127_23_UJ.WPl_FPN_1_S.pdf
Google Scholar
https://bip.uj.edu.pl/documents/1384597/153682421/128_23_UJ.WPl_FPN_2_S.pdf
Google Scholar
UKSW – Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Google Scholar
https://bip.uksw.edu.pl/sites/default/files/zal_do_u_119_2023_0.pdf
Google Scholar
https://bip.uksw.edu.pl/sites/default/files/zal_do_u_102_2022.pdf
Google Scholar
UŁ – Uniwersytet Łódzki
Google Scholar
https://www.polonistyka.uni.lodz.pl/strefa-studenta/filologia-polska/programy-studiow
Google Scholar
UMCS – Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Google Scholar
https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2022/0913/104552-fil-polska-1-st-sp-nauczycielska-od-2022-23.pdf
Google Scholar
https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2022/0913/104939-fil-polska-2-st-sp-nauczycielska-od-2022-23.pdf
Google Scholar
UMK – Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Google Scholar
https://www.human.umk.pl/panel/wp-content/uploads/RD30052023polska-s1-nauczycielska-plan-studiow-20232024.pdf
Google Scholar
https://www.human.umk.pl/panel/wp-content/uploads/filologia-polska-s2-specjalnosc-nauczycielska-plan-studiow-20212022.pdf
Google Scholar
UO – Uniwersytet Opolski
Google Scholar
https://uniopole.bip.gov.pl/programy-studiow/wykaz-programow-studiow-oferowanych-w-uo-w-roku-akademickim-2023-24.html
Google Scholar
UŚ – Uniwersytet Śląski w Katowicach
Google Scholar
https://informator.us.edu.pl/programmes/list/all/FP/
Google Scholar
UW – Uniwersytet Warszawski
Google Scholar
http://www.polon.uw.edu.pl/documents/9763960/10738549/S1-FP_LJ_od.2019.2020_wersja.uproszczona.v2.pdf
Google Scholar
http://www.polon.uw.edu.pl/documents/9763960/10738549/S2-FP_od.2019.2020_wersja_uproszczona.pdf
Google Scholar
UZ – Uniwersytet Zielonogórski
Google Scholar
https://ksztalcenie.uz.zgora.pl/ksztalcenie/plany-i-programy-studiow/wydzial-humanistyczny
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Bakuła, K. (2000). Co wiemy o polonistycznej dydaktyce uniwersyteckiej? Rzut oka na warsztat dydaktyczny nauczyciela akademickiego. W: J. Bartmiński, M. Karwatowska (red.), Język polski jako przedmiot dydaktyki uniwersyteckiej (s. 261–281). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Bajerowa, I. (1978). O nauczaniu gramatyki historycznej i historii języka polskiego. W: I. Bajerowa (red.), Nauczanie przedmiotów historycznojęzykowych i dialektologii na filologii polskiej w szkołach wyższych (s. 11–19). Uniwersytet Śląski.
Google Scholar
Bartmiński, J., Karwatowska, M. (red.). (2000). Język polski jako przedmiot dydaktyki uniwersyteckiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Bazior, G. (2021). Analiza porównawcza popularnych narzędzi do telekonferencji. W: R. Tadeusiewicz (red.), E-learning na uczelniach. Koncepcje, organizacja, wdrażanie (s. 299–327). Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Borawski, S., Niesporek-Szamburska, B. (2018). Dyskusja panelowa. Nauczycielskie zadania historyków języka wobec narodowej wspólnoty komunikatywnej dawniej i obecnie. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 653–656). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Brzóska, P. (2016). Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową, wyd. 2. Wydawnictwo Helion.
Google Scholar
Grochowski, M. (2013). Czym jest polonistyka? O relacjach między nauką a dydaktyką, wykształceniem a zawodem. W: A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz (red.), Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany (s. 387–394). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Jurewicz-Nowak, M. (2018). Głos pierwszy… Nauczycielskie powinności historyka języka względem wspólnoty narodowej. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 657–659). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kleszczowa, K., Danielewiczowa, M., Pajdzińska, A., Walczak, B., Koziara, S. (2014). Raport o stanie nauczania językoznawstwa na filologii polskiej. Biuletyn Polskiego Towarzystwa Językoznawczego, 70, 211–221. https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/23192/1/Kleszczowa_Raport_o_stanie_nauczania.pdf
Google Scholar
Kowalikowa, J. (2011). Historia języka w perspektywie edukacyjnej. W: B. Dunaj, M. Rak (red.), Badania historycznojęzykowe. Stan, metodologia, perspektywy (s. 19–29). Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Krajewska, A. (2020). Teoretyczne badawcze i praktyczne podstawy dydaktyki akademickiej we współczesnej szkole wyższej. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Google Scholar
Maciołek, M. (2018). W trosce o skuteczne nauczanie gramatyki historycznej języka polskiego. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 559–573). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Madej, M., Faron, A., Maciejewski, W. (2016). E-learning w dydaktyce szkoły wyższej. Założenia, doświadczenia, rekomendacje. Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu.
Google Scholar
Miodunka, W. T. (2013). O potrzebie innowacji w dydaktyce polonistycznej. W: A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz (red.), Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany (s. 405–415). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Mitrenga, B. (2018). O relacji mistrz – uczeń w kształceniu historycznojęzykowym. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 574–588). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Oronowicz-Kida, E., Myszka, A. (2018). „Na tropach przeszłości języka” – czy gramatyka historyczna może być intersująca dla podejmujących studia polonistyczne? W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 589–598). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Pałucka-Czerniak, I. (2018). Głos dziewiąty… Samokształcenie w pracy historyka języka polskiego. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 685–687). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Pastuch, M., Siuciak, M. (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.). (2018). Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Podkidacz, W. (2018). Głos siódmy… Historia języka polskiego w szkole. Refleksji praktyka. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 678–681). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Pokrzycka, L., Niedziółka, P. (2024). Dobre praktyki w e-learningu. E-learning akademicki i korporacyjny. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Przyklenk, J. (red.). (2014). Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii (t. 5). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Przyklenk, J., Wilczek, W. (red.). (2016). Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii (t. 6). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Rejter, A., Przyklenk, J. (red.). (2012). Bogactwo polszczyzny w świetle jej historii (t. 4). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Tadeusiewicz, R. (red.). (2021). E-learning na uczelniach. Koncepcje, organizacja, wdrażanie. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Turula, A. (2018). @-learning akademicki. Perspektywa humanistyczna. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Wąsińska, K. (2018). Język jako archiwum kulturowe – konteksty śląskiej dydaktyki polonistycznej (na przykładzie „Dworzanina polskiego” Łukasza Górnickiego). W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 599–604). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Wąsińska, K. (2020). Cyfrowe narzędzia w dydaktyce akademickiej. Badania diachroniczne polskiej fleksji z użyciem systemu Chronofleks. Forum Lingwistyczne, 7(7), 151–167. https://doi.org/10.31261/FL.2020.07.12
DOI: https://doi.org/10.31261/FL.2020.07.12
Google Scholar
Woźniak, E. (2018). Nowy wybór tekstów do historii języka w dydaktyce uniwersyteckiej. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 605–612). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Wronkowska-Dimitrowa, M. (2018). Głos piąty… Rola nauczycieli polonistów w rozwijaniu zainteresowań historycznojęzykowych uczniów, w ich wychowaniu ku łączeniu przeszłości z teraźniejszością – także w języku ojczystym. W: M. Pastuch, M. Siuciak (współpr. K. Wąsińska i W. Wilczek) (red.), Historia języka w XXI wieku. Stan i perspektywy (s. 669–672). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Żmigrodzki, P. (2013), O najważniejszych zadaniach polskiego językoznawstwa w XXI wieku. Polonica, 33, 15–23. https://polonica.ijp.pan.pl/index.php/polonica/article/view/651
Google Scholar