Opublikowane: 2015-12-22

Aktywizm i władza: nowe kierunki poszukiwania ogólnej teorii public relations

Artur Warzecha

Abstrakt

Activism and power: new directions in research for a general theory of public relations

The article presents one of the newest proposal in research for a general theory of public relations. The most popular general theories of public relations, i.e. the excellence theory, the contingency theory, the relationship management theory are corpocentric. They assumes, that organizations “invented” public relations. One of the newest approach based on the stakeholder theory shows that the discipline derives from the group standing vis-a-vis organization, mainly activists. Moreover, it particularly emphasizes the role of ethics and power within the process of creating and maintaining of relationships.

Key words: public relations, activism, power, ethics

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Warzecha, A. (2015). Aktywizm i władza: nowe kierunki poszukiwania ogólnej teorii <i>public relations</i>. Forum Lingwistyczne, (2). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/FL/article/view/6069

Nr 2 (2015)
Opublikowane: 2015-12-22


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.