Źródła
Google Scholar
https://cwid.uw.edu.pl/wplyw-pandemii-koronawirusa-na-jezyk/?fbclid=IwAR3-z_DFOBVVS78OHwbOW8YSSBCYgPQ-7er1Cmrup0MPvWCwDPi0u7XvTZU (data dostępu: 1.10.2020).
Google Scholar
https://polki.pl/magazyn/o-tym-sie-mowi,koronaswirus-wypral-mojej-matce-mozg-teorii-spiskowych-i-niewierzacych-w-pandemie-w-sieci-nie-brakuje,10434071,artykul.html (4.05.2020; data dostępu: 1.10.2020).
Google Scholar
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Koronawirus;20058.html (data dostępu: 1.10.2020).
Google Scholar
https://twitter.com/KONFEDERACJA/status/1290618854939467776 (@KONFEDERACJA, 4.08.2020; data dostępu: 1.10.2020).
Google Scholar
https://twitter.com/Krzyszt64455392/status/1308371627231637504 (@Krzyszt64455392, 22.09.2020; data dostępu: 1.10.2020).
Google Scholar
Słowniki
Google Scholar
WSJP – P. Żmigrodzki, red. [online: https://wsjp.pl/; data dostępu: 10.09.2020].
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Bucher H.-J., 2007: Textdesign und Multimodalität. Zur Semantik und Pragmatik medialer Gestaltungsformen. In: Roth K.S., Spitzmüller J., Hrsg.: Textdesign und Textwirkung in der massenmedialen Kommunikation. UVK Verlagsgesellschaft mbH. Konstanz, s. 49–76.
Google Scholar
Bucher H.-J., 2015: Rozumienie multimodalne lub recepcja jako interakcja. Teoretyczne i empiryczne podstawy systematycznej analizy multimodalności. Lisiecka-Czop M., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Atut. Wrocław – Neisse Verlag. Dresden, s. 79–110.
Google Scholar
Cierpich-Kozieł A., 2020: Koronarzeczywistość – o nowych złożeniach z członem korona – w dobie pandemii. [online: https://jezyk-polski.pl/pl/najpierw-w-sieci/; data dostępu: 10.09.2020].
Google Scholar
Evans C., 2019: Historia kolorów. Tajemniczy świat barw. Jeżewski W., tłum. Wydawnictwo Bellona. Warszawa.
Google Scholar
Hopfinger M., 2003: Doświadczenie audiowizualne. Sic! Warszawa.
Google Scholar
Hopfinger M., 2013: Czy obraz wypiera słowo. W: Wolny-Zmorzyński K., Furman W., Snopek J., Groń K., red.: Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych. Wydawnictwo Poltext. Warszawa, s. 11–14.
Google Scholar
Klosa-Kückelhaus A., 2020: Neue Wörter in der Coronakrise – von Social Distancing und Gabenzaum. [online: https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/deliver/index/docId/9934/file/KlosaKueckelhaus_Neue_Woerter_in_der_Coronakrise_2020.pdf; data dostępu: 23.01.2021].
Google Scholar
Leszkowicz M., 2012: Projektowanie graficzne a proces czytania i tworzenia wizualnych znaczeń. [online: https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/5977/1/Infographics-M-E-K-2012.pdf; data dostępu: 10.09.2020].
Google Scholar
Luginbühl M., 2015: Design tekstu w wiadomościach telewizyjnych. Multimodalne tworzenie znaczenia poprzez język, obraz i dźwięk. Mac A., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Atut. Wrocław – Neisse Verlag. Dresden, s. 163–181.
Google Scholar
Łaziński M., 2020: Korona (nie tylko wirusa). [online: http://www.slowanaczasie.uw.edu.pl/koronanie-tylko-wirusa/; data dostępu: 10.09.2020].
Google Scholar
Maćkiewicz J., 2017: Badanie mediów multimodalnych – multimodalne badanie mediów. [online: https://studiamedioznawcze.pl/Numery/2017_2_69/mackiewicz.pdf; data dostępu: 15.01.2021].
Google Scholar
Mateja M., 2010: Czarne, żółte, czerwone. Korelacja grafiki i tematyki w prasie bulwarowej. W: Mocarska-Tycowa Z., Bielska-Krawczyk J., red.: Kolor w kulturze. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Toruń, s. 211–222.
Google Scholar
Müller-Spitzer C., Wolfer S., Koplenig A., Michaelis F., 2020: cOWIDplus Viewer: Sprachliche Spuren der Corona-Krise in deutschen Online-Nachrichtenmeldungen. [online: https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/deliver/index/docId/10042/file/MuellerSpitzer_Wolfer_Koplenig_Michaelis_cOWIDplus_Viewer_2020.pdf; data dostępu: 23.01.2021].
Google Scholar
Olechowska P., 2018: Metadziennikarstwo – funkcje okładek społeczno-politycznych w 2016 roku w analizie multimodalnej. W: Hofman I., Kępa-Figura D., red.: Współczesne media. Media multimodalne. T. 1: Zagadnienia ogólne i teoretyczne. Multimodalność mediów drukowanych. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Lublin, s. 119–149.
Google Scholar
Schmitz U., 2015: Badanie płaszczyzn wizualnych. Wprowadzenie. Makowska M., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Atut. Wrocław – Neisse Verlag. Dresden, s. 57–77.
Google Scholar
Schmitz U., 2016: Randgrammatik und Design. „IDS Sprachreport”, zeszyt 3, s. 8–17.
Google Scholar
Stöckl H., 2004: Typographie: Gewand und Körper des Textes – Linguistische Überlegungen zu typographischer Gestaltung. „Zeitschrift für Angewandte Linguistik”, Nr. 41, s. 5–48.
Google Scholar
Stöckl H., 2015: Czytanie tekstów językowo-obrazowych? Elementy kompetencji podstawowej. Pociask J., tłum. W: Opiłowski R., Jarosz J., Staniewski P., red.: Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń. Atut. Wrocław – Neisse Verlag. Dresden, s. 114–137.
Google Scholar
Tittula L., Gautier L., Taborek J., 2020: Zur Sprache der Coronakrise in Finnland, Frankreich und Polen. [online: https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/deliver/index/docId/10222/file/Tiittula_Gautier_Taborek_Zur_Sprache_der_Coronakrise_in_FIN_FR_und_PL_2020.pdf; data dostępu: 23.01.2021].
Google Scholar