Published: 2016-12-22

Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Katarzyna Kaczorowska‑Bray

Abstract

Individuals with intellectual disabilities constitute a large part of the population in which significant disorders of linguistic communication are noted. In characterizing their communication capabilities, observable difficulties in forming long utterances are emphasised. This article discusses the possibility of using syntax saturation ratio, allowing for determination of the grammatical complexity degree of utterances, in descriptions of the linguistic skills of intellectually-disabled children.
Key words: syntax saturation ratio, word phrases, intellectual disability

Download files

Citation rules

Kaczorowska‑Bray, K. (2016). Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Logopedia Silesiana, (5), 199–216. Retrieved from https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7274

No. 5 (2016)
Published:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.