Opublikowane: 2016-12-22

Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Katarzyna Kaczorowska‑Bray

Abstrakt

Individuals with intellectual disabilities constitute a large part of the population in which significant disorders of linguistic communication are noted. In characterizing their communication capabilities, observable difficulties in forming long utterances are emphasised. This article discusses the possibility of using syntax saturation ratio, allowing for determination of the grammatical complexity degree of utterances, in descriptions of the linguistic skills of intellectually-disabled children.
Key words: syntax saturation ratio, word phrases, intellectual disability

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kaczorowska‑Bray, K. (2016). Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Logopedia Silesiana, (5), 199–216. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7274

Nr 5 (2016)
Opublikowane:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.