Opublikowane: 2016-12-22

Metody kształtowania mowy u dzieci niesłyszących. Przegląd stanowisk

Katarzyna Plutecka

Abstrakt

The article focuses on theoretical approaches present in the subject literature regarding the essence and efficiency conditions of communication of deaf children. The main aim of this article is to show the directions of desirable changes resulting not only from the use of selected methods, but present also in philosophical approaches to this problem. Currently, the prevailing view is that education and rehabilitation of deaf children are most effective when the communication process includes various codes, that is, not only speech, but manual codes too, such as: cued speech, dactylography, and ideographic signs of sign language.
Key words: efficiency of communicationspeech shaping methods, deaf children

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Plutecka, K. (2016). Metody kształtowania mowy u dzieci niesłyszących. Przegląd stanowisk. Logopedia Silesiana, (5), 59–72. Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/7267

Nr 5 (2016)
Opublikowane:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.