Opublikowane: 2020-10-27

Przeżycia i emocje towarzyszące studentom pierwszego roku magisterskich studiów logopedycznych

Robert Dębski Logo ORCID , Feliks Matusiak Logo ORCID , Rafał Młyński Logo ORCID

Nauczanie problemowe na Uniwersytecie Jagiellońskim

Abstrakt

Nauczanie problemowe (ang. Problem-based Learning) wywarło w ostatnich latach duży wpływ na światową dydaktykę akademicką, w tym na dydaktykę logopedyczną. W Polsce zauważalnym trendem w kształceniu uniwersyteckim staje się przechodzenie od form tradycyjnych, czyli wykładów i ćwiczeń, do metody problemowej. Wciąż brakuje jednak badań adaptacji metody problemowej w warunkach polskich, w tym badań dotyczących odbioru takiej formy kształcenia przez studentów. W artykule przedstawiono badania jakościowe dotyczące przeżyć i emocji, jakie towarzyszyły sześciorgu studentom (próba celowa) pierwszego roku magisterskich studiów logopedycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim podczas wyboru studiów
w formacie metody problemowej, studiowania oraz planowania pracy w zawodzie logopedy. Fenomenologiczna analiza wywiadów pogłębionych pozwoliła wyłonić tematy wiodące i peryferyjne, które mogą stać się podstawą działań zmierzających do poprawy odbioru nauczania problemowego przez studentów logopedii.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dębski, R., Matusiak, F., & Młyński, R. (2020). Przeżycia i emocje towarzyszące studentom pierwszego roku magisterskich studiów logopedycznych: Nauczanie problemowe na Uniwersytecie Jagiellońskim. Logopedia Silesiana, (9), 1–34. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.05

Cited by / Share

Nr 9 (2020)
Opublikowane: 2021-01-12


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.