Opublikowane: 2020-12-29

Umiejętności nominacyjne przedszkolaków

Monika Kij Logo ORCID

Abstrakt

Celem autorki było określenie poziomu umiejętności nominacyjnych dzieci w wieku od czterech do sześciu lat, a także zbadanie, czy nadając nazwy nowym zabawkom, dzieci ze wskazanej grupy wiekowej robią to w sposób losowy czy też proces ten nosi znamiona systemowości. Przeanalizowano metody stosowane przez dzieci w tworzeniu nazw. Rozważono, jakie elementy rzeczywistości pozajęzykowej są utrwalane w chrematonimii dziecięcej. Badania pogłębiono o analizę wpływu czynników społeczno-kulturowych (wieku, płci) na umiejętności nominacyjne.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kij, M. (2020). Umiejętności nominacyjne przedszkolaków. Logopedia Silesiana, (9), 1–47. https://doi.org/10.31261/LOGOPEDIASILESIANA.2020.09.16

Cited by / Share

Nr 9 (2020)
Opublikowane: 2021-01-12


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.