Opublikowane: 2012-01-01

Funkcje sygnałów dźwiękonaśladowczych w procesie rozwoju mowy i języka u dzieci z upośledzeniami sprzężonymi

Elżbieta Maria Minczakiewicz

Abstrakt

Onomatopeic signal functions in the development of speech and language impairmants in children with conjugated The aim of the study was to show the meaning and function of the signals in the development onomatopeic communication skills of children with a diagnosis of disabilities linked. Developing communication skills in children with disabilities coupled is not easy, but necessary. The difficulties lie primarily in the fact that the process underlying the development of speech and language, is a lot of different factors limiting or impeding it Activating because such a child, the release in response to touch his body, stroking, led to his smile, it’s a long and tedious, but fully satisfying and effective path to take their attempts to communicate with the environment.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Minczakiewicz, E. M. (2012). Funkcje sygnałów dźwiękonaśladowczych w procesie rozwoju mowy i języka u dzieci z upośledzeniami sprzężonymi. Logopedia Silesiana, (1). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3115

Nr 1 (2012)
Opublikowane:


ISSN: 2300-5246
eISSN: 2391-4297
Ikona DOI 10.31261/LOGOPEDIASILESIANA

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.