Podejście pozytywne w diagnozie logopedycznej – problem metatezy
Jacek Jarosław Błeszyński
Abstrakt
The Problem of Metathesis – Positive Approach in Speech Therapy Diagnosis
The article tackles the problem of a varied diagnosis and in particular, describes the new
positive attitude in it. All methodologist and theorists of speech therapy were pinpointing pathology
as the main interest of speech therapy. The change of the attitude for the positive approach proves
beneficial for artistic and educational speech therapy. The positive approach pays attention to prevention,
which shapes appropriate habits and language skills.
Błeszyński, J. J. (2014). Podejście pozytywne w diagnozie logopedycznej – problem metatezy. Logopedia Silesiana, (3). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/LOGOPEDIASILESIANA/article/view/3165
pedagog i logopeda, kierownik Zakładu
Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego zainteresowania
naukowe koncentrują się na problematyce diagnozy i terapii logopedycznej dzieci ze
spektrum autyzmu, a także komunikacji osób z obniżoną normą intelektualną. W swoim dorobku
ma cztery monografie i kilkadziesiąt artykułów opublikowanych w Polsce i za granicą.