Archiwalny numer

Tom 23 (2014)

Opublikowane: 2014-12-31
Liczba artykułów: 20
ZTiPDJP 2014 całość ZTiPDJP 2014 spis treści

Edukacja literacka i kulturowa

Jak uniwersytet przygotowuje przyszłych nauczycieli polonistów do nauczania interpretacji?

Ewa Jaskółowa
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 7-16

Pytania o duszę. Dialog z tradycją literacką na lekcjach języka polskiego w liceum jako przybliżanie współczesności

Elżbieta Dutka
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 17-33

Przygotowanie uczniów do odbioru tekstów reklam komercjalizujących obraz sztuki

Izabela Łuc
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 35-51

O potrzebie postawy twórczej nauczyciela

Danuta Bula
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 53-66

Od Zuhanden do Vorhanden, czyli od Diega Velázqueza do Mirosława Bałki

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 67-76

Śląski Pasek? Uwagi o książce Z pamiętnika Westfaloka i jej przydatności w edukacji

Daniela Dylus
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 77-88


Edukacja językowa

Nauczyciel polonista wobec wulgaryzacji języka uczniów

Emilia Czarnota
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 89-99

O trudnościach w opisywaniu tekstów wspomnieniowych (refleksje filologiczne)

Diana Jagodzińska
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 101-110

Obraz i słowo — o stylu popularnonaukowym w publikacjach dla dzieci

Małgorzata Bortliczek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 111-132

O tytułach opowiadań uczniowskich

Urszula Kopeć , Karolina Mazur
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 133-140

Uwagi o spójnikach w podręcznikach szkolnych — dawniej i dziś

Aleksandra Zok-Smoła
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 141-153

Udział części mowy w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki i plastyki w klasach IV—VI szkoły podstawowej

Anna Łobos
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 155-166


Artykuły recenzyjne i recenzje

Katarzyna Maria Pławecka: Przygotowanie polonistyczne uczniów wiejskich gimnazjów w perspektywie dalszego kształcenia (na przykładzie gminy Laskowa). Kraków 2013 [recenzja]

Maria Sienko
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 167-173

Odmiany polszczyzny w szkole. Red. Helena Synowiec przy współudziale Marty Kubarek. Katowice 2013 [recenzja]

Małgorzata Kita
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 175-184

Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej Red. Ewa Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek‑Bednarczuk. Kraków 2013 [recenzja]

Maria Wacławek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 185-189

Uczeń w roli mówcy. Inspiracje i wskazówki metodyczne. Red. Agnieszka Kania, Łucja Staniczek. Katowice 2013 [recenzja]

Ewa Jaskółowa
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 191-196

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. Red. Anna Guzy, Danuta Krzyżyk. Kielce 2012; T. 2. Red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek‑Szamburska. Kielce 2013 [recenzja]

Diana Jagodzińska
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 197-200

Iwona Gralewicz‑Wolny, Beata Mytych‑Forajter: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury. Katowice 2013 [recenzja]

Małgorzata Wójcik-Dudek
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 201-205

Karolina Kusek: Pomiędzy tęczą a błotnym kamieniem. Warszawa 2012; Karolina Kusek: Gdy oniemieli wieszcze… Wiersze wybrane i nowe. Red. Dariusz T. Lebioda. Warszawa 2013 [recenzje]

Bernadeta Niesporek-Szamburska
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 207-212

Krystyna Zabawa: Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej. Kraków 2013 [recenzja]

Ewa Ogłoza
Język: PL | Data publikacji: 31-12-2014 | Abstrakt | s. 213-214


Tom 33 (2024)
Opublikowane: 2024-12-31


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Logo DOI 10.31261/TPDJP

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.