Archiwalny numer


Literary and Cultural Education

How Academia Prepares Future Polish Language Teachers for Teaching Interpretation?

Ewa Jaskółowa
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 7-16

Soul Questions: Dialogue with Literary Tradition in the Course of High School Polish Language Classes as a Way of Acquainting with the Present

Elżbieta Dutka
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 17-33

Preparing Students for Comprehension of Advertisements That Commercialize the Reception of art

Izabela Łuc
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 35-51

On the Need for Teacher’s Creative Attitude

Danuta Bula
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 53-66

From Zuhanden to Vorhanden , from Diego Velázquez to Mirosław Bałka

Małgorzata Wójcik-Dudek
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 67-76

Silesian Pasek? Some Remarks on the Book“Z pamiętnika Westfaloka” (From the Memoirs of Westfalok ) and Its Usefulness in Education

Daniela Dylus
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 77-88


Language Education

Polish Language Teacher Faced with the Vulgarization of Pupil Language

Emilia Czarnota
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 89-99

On the Difficulties of Describing Memoir Texts (Philological Deliberations)

Diana Jagodzińska
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 101-110

Image and Word — On the Popular Science Style in Children Publications

Małgorzata Bortliczek
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 111-132

On Titles of Pupils’ Short Stories

Urszula Kopeć , Karolina Mazur
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 133-140

Notes on Conjunctions in School Textbooks erstwhile and Now

Aleksandra Zok-Smoła
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 141-153

Distribution of Parts of Speech in Selected Music and Visual Arts Textbooks for Primary School Grades 4—6

Anna Łobos
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 155-166


Review Articles and Reviews

Katarzyna Maria Pławecka: Przygotowanie polonistyczne uczniów wiejskich gimnazjów w perspektywie dalszego kształcenia (na przykładzie gminy Laskowa). Kraków 2013 [recenzja]

Maria Sienko
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 167-173

Odmiany polszczyzny w szkole. Red. Helena Synowiec przy współudziale Marty Kubarek. Katowice 2013 [recenzja]

Małgorzata Kita
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 175-184

Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej Red. Ewa Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek‑Bednarczuk. Kraków 2013 [recenzja]

Maria Wacławek
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 185-189

Uczeń w roli mówcy. Inspiracje i wskazówki metodyczne. Red. Agnieszka Kania, Łucja Staniczek. Katowice 2013 [recenzja]

Ewa Jaskółowa
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 191-196

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. Red. Anna Guzy, Danuta Krzyżyk. Kielce 2012; T. 2. Red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek‑Szamburska. Kielce 2013 [recenzja]

Diana Jagodzińska
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 197-200

Iwona Gralewicz‑Wolny, Beata Mytych‑Forajter: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury. Katowice 2013 [recenzja]

Małgorzata Wójcik-Dudek
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 201-205

Karolina Kusek: Pomiędzy tęczą a błotnym kamieniem. Warszawa 2012; Karolina Kusek: Gdy oniemieli wieszcze… Wiersze wybrane i nowe. Red. Dariusz T. Lebioda. Warszawa 2013 [recenzje]

Bernadeta Niesporek-Szamburska
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 207-212

Krystyna Zabawa: Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej. Kraków 2013 [recenzja]

Ewa Ogłoza
Language: PL | Published: 31-12-2014 | Abstract | pp. 213-214


Vol. 33 (2024)
Published: 2024-12-31


ISSN: 0208-5011
eISSN: 2353-9577
Logo DOI 10.31261/TPDJP

Publisher
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licence CC

Licencja CC BY-SA

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.