Opublikowane: 2017-11-30

Edukacja kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii i próby przezwyciężenia obowiązującego kanonu

Agnieszka Szczap

Abstrakt

[abstrakt po polsku poniżej]

Agnieszka Szczap
Institute of Philosophy
The University of Zielona Góra
Poland

Women’s Education in the 17th- and 18th-century England
and the Attempts at Surmounting the Canon

Abstract: The paper focuses on the opinions of two women thinkers: Mary Astell (1666–1731) and Mary Wollstonecraft (1759–1797), whose modern views have been influential since the second half of the 20th century. The aim of the paper is to foreground the originality in their way of thinking against the background of philosophical views as well as social and cultural situation in the 17th- and 18th-century England.

Keywords: feminism, education, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, cultural practice of 17th and 18th century England



Agnieszka Szczap
Instytut Filozofii
Uniwersytet Zielonogórski

Edukacja kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii i próby przezwyciężenia obowiązującego kanonu

Abstrakt: W prezentowanym artykule skupiłam się na poglądach dotyczących edukacji kobiet, a szczególnie na poglądach dwóch myślicielek: Mary Astell (1666-1731) i Mary Wollstonecraft (1759-1797), których nowoczesne poglądy były kontynuowane w XX wieku. Ich poglądy polemizowały z dominującymi opiniami na temat sytuacji i roli kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii. 

słowa kluczowe: feminizm, edukacja, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, praktyka kulturowa Anglii XVII i XVIII wieku.

Kody JEL

Humanities, Education, History, Culture Studies

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Szczap, A. (2017). Edukacja kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii i próby przezwyciężenia obowiązującego kanonu. Er(r)go. Teoria - Literatura - Kultura, 2(35). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/4672

ER(R)GO nr 35 (2/2017) kanon/ideologia/wartość

Nr 35 (2017)
Opublikowane: 2017-12-25


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Wydawca
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.