Published: 2017-11-30

Women’s Education in the 17th- and 18th-century England and the Attempts at Surmounting the Canon

Agnieszka Szczap

Abstract

[abstrakt po polsku poniżej]

Agnieszka Szczap
Institute of Philosophy
The University of Zielona Góra
Poland

Women’s Education in the 17th- and 18th-century England 
and the Attempts at Surmounting the Canon

Abstract: The paper focuses on the opinions of two women thinkers: Mary Astell (1666–1731) and Mary Wollstonecraft (1759–1797), whose modern views have been influential since the second half of the 20th century. The aim of the paper is to foreground the originality in their way of thinking against the background of philosophical views as well as social and cultural situation in the 17th- and 18th-century England. 

Keywords: feminism, education, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, cultural practice of 17th and 18th century England



Agnieszka Szczap
Instytut Filozofii
Uniwersytet Zielonogórski

Edukacja kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii i próby przezwyciężenia obowiązującego kanonu

Abstrakt: W prezentowanym artykule skupiłam się na poglądach dotyczących edukacji kobiet, a szczególnie na poglądach dwóch myślicielek: Mary Astell (1666-1731) i Mary Wollstonecraft (1759-1797), których nowoczesne poglądy były kontynuowane w XX wieku. Ich poglądy polemizowały z dominującymi opiniami na temat sytuacji i roli kobiet w XVII i XVIII-wiecznej Anglii. 

słowa kluczowe: feminizm, edukacja, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, praktyka kulturowa Anglii XVII i XVIII wieku.

JEL Codes

Humanities, Education, History, Culture Studies

Download files

Citation rules

Szczap, A. (2017). Women’s Education in the 17th- and 18th-century England and the Attempts at Surmounting the Canon. Er(r)go. Theory - Literature - Culture, 2(35). Retrieved from https://journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/4672

ER(R)GO No. 35 (2/2017) canon/ideology/value

No. 35 (2017)
Published: 2017-12-25


ISSN: 1508-6305
eISSN: 2544-3186
Ikona DOI 10.31261/errgo

Publisher
University of Silesia Press | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego i Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.