Źródła
Google Scholar
DL – Woszczyńska S.: Kobiety w walkach i pracach PPS. „Dziennik Ludowy” z 1.01.1933.
Google Scholar
DŻS BN (Polona) – dokumenty życia społecznego w zasobach Biblioteki Narodowej – repozytorium Polona.
Google Scholar
DŻS BUWr – dokumenty życia społecznego w zasobach Biblioteki Uniwersyteckiej we Wrocławiu.
Google Scholar
GL – „Głos Ludu” z 19.04.1946.
Google Scholar
GW – „Głos Warszawy” z 24.04.1944.
Google Scholar
IKC (NAC) – „Ilustrowany Kurier Codzienny” w zasobach Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Google Scholar
TL – „Trybuna Ludu” z 8.03.1960.
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Bratkowski P., 2020: Żądamy powrotu do przyszłości. „Newsweek”, nr 46, s. 34–37.
Google Scholar
Butler J., 2016: Zapiski o performatywnej teorii zgromadzeń. Bednarek J., tłum. Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Warszawa.
Google Scholar
Chaciński B., 2020: Teraz k… wy…. „Polityka”, nr 45, s. 20–23.
Google Scholar
Chlebda W., 2005: Szkice o skrzydlatych słowach. Interpretacje lingwistyczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Opole.
Google Scholar
Dobek-Ostrowska D., 2012: Komunikowanie polityczne i publiczne. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Gupta D., 2017: Protest Politics Today. Polity Press. Cambridge.
Google Scholar
Helios J., Jedlecka W., 2016: Wpływ feminizmu na sytuację społeczno-prawną kobiet. Seria e-Monografie [online: http://www.bibliotekacyfrowa.pl/publication/80044; data dostępu: 29.11.2020].
Google Scholar
Jarska N., 2015: Kobiety z marmuru. Robotnice w Polsce w latach 1945–1960. Instytut Pamięci Narodowej. Warszawa.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj I., 1996: Slogan reklamowy – budowa składniowa. „Poradnik Językowy”, z. 4, s. 13–22.
Google Scholar
Kamińska-Szmaj I., 2001: Słowa na wolności. Język polityki po 1989 roku – wypowiedzi, dowcip polityczny, słownik inwektyw. Wydawnictwo Europa. Wrocław.
Google Scholar
Kłosińska K., 2012: Etyczny i pragmatyczny. Polskie dyskursy polityczne po 1989 roku. Narodowe Centrum Kultury. Warszawa.
Google Scholar
Kochan M., 2002: Slogany w reklamie i polityce. Wydawnictwo TRIO. Warszawa.
Google Scholar
Kolczyński M., 2007: Strategie komunikowania politycznego. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice.
Google Scholar
Machcewicz P., 1993: Polski rok 1956. Oficyna Wydawnicza „Mówią wieki”. Warszawa.
Google Scholar
Małocha-Krupa A., 2018: Feminatywum w uwikłaniach językowo-kulturowych. Oficyna Wydawnicza ATUT. Wrocław.
Google Scholar
Mazur M., 2002: Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Reboul O., 1980: Kiedy słowo jest bronią. Arnold J., tłum. W: Głowiński M., red.: Język i społeczeństwo. Wydawnictwo Czytelnik. Warszawa, s. 299–337.
Google Scholar
Solarska M., 2016: Kobiety w sferze publicznej/politycznej – wyzwania historiograficzne. W: Kulak T., Dajnowicz M., red.: Drogi kobiet do polityki (na przestrzeni XVIII–XXI wieku). Wydawnictwo CHRONICON. Wrocław, s. 445–457.
Google Scholar
Śleziak M., 2020: Projekt „Słownika haseł politycznych (1918–2018)”. W: Bańko M., Rudnicka E., Decyk-Zięba W., red.: Leksykografia w różnych kontekstach. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. Warszawa, s. 289–301.
Google Scholar