Beilby, J.M., Byrnes, M.L., Yaruss, J.S. (2012). Acceptance and commitment therapy for adults who stutter: Psychosocial adjustment and speech fluency. Journal of Fluency Disorders, 37(4). https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2012.05.003
Google Scholar
Berg, I.K., Miller, S.D. (2000). Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniu. Pomaganie osobom z problemem alkoholowym. Wydawnictwo Galaktyka.
Google Scholar
Berg, I.K., Steiner, T. (2003). Children’s solution work. Norton&Co.
Google Scholar
Berquez, A., Hertsberg, N., Hollister, J., Zebrowski, P., Millard, S. (2015). What do children who stutter and their parents expect from therapy and are their hopes aligned? Procedia – Social and Behavioral Sciences, 193(June), 25–36. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.241
Google Scholar
Bond, C., Woods, K., Humphrey, N., Symes, W., Green, L. (2013). Practitioner review: The effectiveness of solution focused brief therapy with children and families: A systematic and critical evaluation of the literature from 1990–2010. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 54(7), 707–723. https://doi.org/10.1111/jcpp.12058
Google Scholar
Boroń, A., Węsierska, K., Agius, J. (2020). Wczesna interwencja w jąkaniu na świecie w świetle wyników międzynarodowego sondażu diagnostycznego. W: K. Węsierska, M. Witkowski (red.), Zaburzenia płynności mowy. Teoria i praktyka (t. 2, s. 134–149). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Carr, A., Hartnett, D., Brosnan, E., Sharry, J. (2017). Parents plus systemic, solution focused parent training programs: Description, review of the evidence base, and meta analysis. Family Process, 56, 652–668. https://doi.org/10.1111/famp.12225
Google Scholar
Chmela, K., Reardon, N., (2014). Jak skutecznie pracować nad postawami i emocjami w terapii jąkania. Centrum Logopedyczne.
Google Scholar
Cook, F., Botterill, W. (2005). Family-based approach to therapy with primary school children: ‘throwing the ball back’. W: R. Lees, C. Stark (red.). The treatment of stuttering in the young school-aged child (s. 81–107). Whurr.
Google Scholar
Faściszewska, M. (2020). Kierunki działań dotyczące potrzeby podjęcia wczesnej interwencji terapeutycznej u dzieci jąkających się w wieku przedszkolnym. W: I. Więcek-Poborczyk, J. Wrzosek-Żulewska (red.), Interdyscyplinarność w logopedii: Konieczność czy nadmiar? (s. 129–146). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Fourlas, G., Ntourou, K. (2021). Effects of the Lexipontix programme on children’s overall stuttering experience. Early evidence. 12th Oxford Dysfluency Conference (ODC), 7–8 January 2021. https://lexipontix.gr/wp-content/uploads/2021/01/ODYS_2021_fourlas_ntourou_efects_of_LXPNTX.pdf; data dostępu: 21.05.2021.
Google Scholar
Furman, B. (2017, 15 lipca). Dr. Furman explains Kids’ Skills. https://www.youtube.com/watch?v=QhvYW1gRGU; data dostępu: 20.05.2021.
Google Scholar
Furman, B. (2010). Program „Dam radę” w praktyce [przeł. K. Pawłusiów]. Centrum Terapii Krótkoterminowej.
Google Scholar
Góral-Półrola, J. (2016). Jąkanie: Analiza procesu komunikacji słownej. Impuls.
Google Scholar
Harley, J. (2015). Bridging the gap between cognitive therapy and acceptance and commitment therapy (ACT). Procedia – Social and Behavioral Sciences, 193. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.252
Google Scholar
Harris, R. (2018). Zrozumieć ACT. Terapia akceptacji i zaangażowania w praktyce. Przeł. A. Sawicka‑Chrapkowicz. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Kelman, E., Nicholas, A. (2013). Praktyczna interwencja w jąkaniu wczesnodziecięcym. Przeł. M. Kądzioła. Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Kelman, E., Nicholas, A. (2020). Palin Parent Child Interaction Therapy for Early Childhood Stammering. Routledge.
Google Scholar
Kelman, E., Wheeler, S. (2015). Cognitive Behaviour Therapy with children who stutter. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 193, 165–174. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.256
Google Scholar
Kids’ Skills. kidsskills.org; data dostępu: 15.05.2021.
Google Scholar
Langevin, M., Packman, A., Onslow, M. (2010). Parent perceptions of the impact of stuttering on their preschoolers and themselves. Journal of Communication Disorders, 43(5). https://doi.org/10.1016/j.jcomdis.2010.05.003
Google Scholar
Millard, S., Cook, F.M. (2010). Working with young children who stutter: Raising our game. Seminar Speech Language, 31(4), 250–261. https://doi.org/10.1055/s-0030-1265758
Google Scholar
Nicholas, A. (2015). Solution focused brief therapy with children who stutter. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 193, 209–216. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.261
Google Scholar
Ratner, H., George, E., Iveson, Ch. (2017). Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniu. 100 najważniejszych tez, założeń i technik. [przeł. K. Pawłusiów]. Centrum Terapii Krótkoterminowej.
Google Scholar
Rodgers, N.H., Berquez, A., Hollister, J., Zebrowski, P.M. (2020). Using solution-focused principles with older children who stutter andtheir parents to elicit perspectives of therapeutic change. Perspectives of the ASHA Special Interest Groups, 5(6). https://doi.org/10.1044/2020_persp-20-00124
Google Scholar
Sakwerda, A. (2020). Spokojnie. To tylko jąkanie! Centrum Logopedyczne.
Google Scholar
Schneider, P. (2017). Moje dziecko się jąka. Co mogę zrobić? Poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci jąkających się. Przeł. A. Boroń. Centrum Logopedyczne.
Google Scholar
Shazer, S. de (2013). Kiedy słowa były magią. [przeł. K. Pawłusiów]. Centrum Terapii Krótkoterminowej.
Google Scholar
Sisskin V. (2021, 1 stycznia). Open stutter: Vivian Sisskin – What is open stuttering? https://www.youtube.com/watch?v=XJ_uwi8U8kg; data dostępu: 23.01.2021.
Google Scholar
Suligowska, B. (2017). Wykorzystanie metody poznawczo-behawioralnej w terapii jąkania. W: L. Jankowska-Szafarska, B. Suligowska, K. Kupiec, R. Kara (red.), Życie z zacięciem. Integralny przewodnik po jąkaniu (s. 125–134). Wydawnictwo Edukacyjne.
Google Scholar
Szerszeńska, A. (2019). Akceptacja w jąkaniu. Zastosowanie ACT i uważności w interwencji logopedycznej. Forum Logopedy, 31.
Google Scholar
Szerszeńska, A. (2020). Tymon i piłka w grze. New Space.
Google Scholar
Tarkowski, Z. (2007). Psychosomatyka jąkania. Dlaczego osoby jąkające się mówią płynnie. Wydawnictwo Fundacji Orator.
Google Scholar
Taylor, Ch. (2020). Zaburzenia przywiązania u dzieci i młodzieży. Poradnik dla Terapeutów, Opiekunów i Pedagogów. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Tuchowska, J.A., Faściszewska M. (2020). Terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W: J. Skibska (red.), Terapia interdyscyplinarna. Wybrane problemy (s. 233–265). Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Vanryckeghem, M., Brutten, G. (2015). Kiddy CAT. Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym. Przekł. i adapt. K. Węsierska. Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Walczak, R. (2014). Podstawy zarządzania projektami metody i przykłady. Wydawnictwo Difin.
Google Scholar
Węsierska K., Jeziorczak B. (2016). Diagnoza jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym. Komlogo Piotr Gruba.
Google Scholar
Woźniak, T. (2020). Zaburzenia płynności mowy – stan badań i praktyki logopedycznej na początku XXI wieku. W: K. Węsierska, M. Witkowski (red.), Zaburzenia płynności mowy. Teoria i praktyka. (t. 2, s. 35–49). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Yairi, E., Ambrose, N. (2013). Epidemiology of stuttering: 21st century advances. Journal of Fluency Disorders, 38, 66–87. https://doi.org/10.1016/j.jfludis.2012.11.002
Google Scholar
Yaruss, J.S., Reardon-Reeves, N. (2017). Early childhood stuttering therapy: A practical guide. Stuttering Therapy Resources.
Google Scholar
Yusuf, D. (red.) (2021). The solution focused approach with children and young people: Current thinking and practice. Routledge.
Google Scholar