Źródła
Google Scholar
.1942-1992 (1992). Jan Lenica, plakat okolicznościowy. https://galeriaplakatu.com.pl/3105-sevilla-expo-1992-polish-poster.html
Google Scholar
Aida (1996). Roman Cieślewicz, plakat operowy. https://www.galeriagrafikiiplakatu.pl/pl/historia-wystaw/2006/100127/6051/Roman-Cieslewicz-Aida/
Google Scholar
América! América… (1991). Mieczysław Górowski, plakat okolicznościowy. https://galeriaplakatu.com.pl/2780-america-america-polish-poster.html
Google Scholar
Historia (1983). Henryk Tomaszewski, plakat teatralny. https://galeriaplakatu.com.pl/1500-historia-gombrowicz-polish-theater-poster.html
Google Scholar
Kabaret (1973). Wiktor Górka, plakat filmowy. https://galeriaplakatu.com.pl/5369-kabaret-plakat-filmowy-wiktor-gorka-ed-2017.html
Google Scholar
Persefona (1961). Roman Cieślewicz, plakat operowy. https://www.moma.org/collection/works/5191
Google Scholar
Tytus Andronikus (2007). Tomasz Bogusławski, plakat teatralny/self-edition. https://galeriaplakatu.com.pl/4331-tytus-andronikus-polish-theater-poster.html
Google Scholar
Wozzeck (1964). Jan Lenica, plakat operowy. https://www.moma.org/collection/works/7203
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Barańczak, S. (2001). Użycie języka w poezji: zwięzłość i wieloznaczność. W: J. Bartmiński (red.), Współczesny język polski (s. 147–153). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Bolek, E. (2017). Plakat artystyczny – przekaz multimodalny. W: I. Hofman, D. Kępa-Figura (red.), Współczesne media. Gatunki w mediach. Prace dedykowane Profesor Marii Wojtak. T. 1: Zagadnienia teoretyczne. Gatunki w mediach drukowanych (s. 465–474). Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Dobrzyńska, T. (2008). Dwudziestowieczne teorie języka wobec problemu metafory. Studia Litteraria Polono-Slavica, 8, 15–27.
Google Scholar
Folga-Januszewska, D. (1998) [bez tytułu]. W: M. Ciesielska, M. Kurpik, D. Sobczyk (red.), Plakat współczesny i tworzenie nowych symboli: Biuletyn z sympozjum (s. 6–8). Muzeum Narodowe.
Google Scholar
Folga-Januszewska, D. (2013). Nowy język plakatu. Od pierwszej dekady do końca lat dwudziestych XX wieku. W: D. Folga-Januszewska, L. Majewski (red.), Oto sztuka polskiego plakatu (s. 54–141). Wydawnictwo Bosz.
Google Scholar
Haybäck, H. (2008) Idea i forma. W: M. Krupik, D. Parszewska (red.), M. Freud & E.N. Reich: Plakaty (s. 6–8). Muzeum Plakatu.
Google Scholar
Kalisz, R. (1993). Pragmatyka językowa. Wydawnictwo Uniwerstytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Knorowski, M. (1996). Plakat polski. W: K. Spiegel (red.), Muzeum ulicy. Plakat polski w kolekcji
Google Scholar
Muzeum Plakatu w Wilanowie (s. 16–61). Wydawnictwo Krupski i S-ka.
Google Scholar
Knorowski, M. (2019). Jan Lenica (1928–2001). Wozzeck. Alban Berg. W: M. Warda (red.), 123 polskie plakaty, które warto znać (s. 108–109). Muzeum Plakatu w Wilanowie. Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Google Scholar
Lenica, J. (2000). Moje plakaty filmowe. W: E. Czerwiakowska (red.), Jan Lenica. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Google Scholar
Lenk, K. (2011). Mówić wprost. W: K. Lenk, Krótkie teksty o sztuce projektowania. słowo/obraz terytoria.
Google Scholar
Loewe, I. (2007). Gatunki paratekstowe w komunikacji medialnej. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Maćkiewicz, J. (2016). Jak można badać komunikację medialną? – perspektywa odbiorcy. Studia Medioznawcze, 2(65), 25–34.
Google Scholar
Maćkiewicz, J. (2017). Multimodalność a perswazja (na przykładzie tygodników opinii). W: M. Cieszkowski, A. Kapuścińska, J. Szczepaniak (red.), Język – obraz – dyskurs (s. 17–25). Bydgoskie Towarzystwo Naukowe.
Google Scholar
Maćkiewicz, J. (2018). Więcej niż tysiąc słów. Perswazyjne działanie zdjęć prasowych. Media Biznes Kultura, 1(4), 25–34.
Google Scholar
Oleksiak, A. (2019a). Roman Cieślewicz (1930–1996). Aida. W: M. Warda (red.), 123 polskie plakaty, które warto znać (s. 114–115). Muzeum Plakatu w Wilanowie. Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Google Scholar
Oleksiak, A. (2019b). Mieczysław Górowski (1941–2011). „América! América…” W: M. Warda (red.), 123 polskie plakaty, które warto znać (s. 240–241). Muzeum Plakatu w Wilanowie. Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Google Scholar
Pągowski, A. (2022). „Bez pracy jestem jak ryba w Odrze, tracę tlen” – mówi Andrzej Pągowski, wybitny plakacista. Zwierciadło, 23 grudnia. https://zwierciadlo.pl/spotkania/531298,1,bez-pracy-jestem-jak-ryba-w-odrze-trace-tlen--mowi-andrzej-pagowski-wybitny-plakacista.read
Google Scholar
Skowronek, B. (2013). Mediolingwistyka. Wprowadzenie. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Warchala, J. (2019). Formy perswazji. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Winiarska, J., Załazińska, A. (2019). Ucieleśnienie języka – rola zmysłów i percepcji w komunikacji multimodalnej. W: J. Winiarska, A. Załazińska (red.), Widzieć – rozumieć – komunikować (s. 7–28). Księgarnia Akademicka.
Google Scholar