Opublikowane: 2017-12-22

Reklama a corporate identity — rola reklamy w budowaniu wizerunku organizacji

Mariusz Wszołek

Abstrakt

Advertising vs. Corporate Identity – The Role of Advertising in the Corporate Identity Process

In this article I present the idea of corporate identity in reference to the environment of organization. The focal point of this article is about the relation between advertising and corporate image. The corporate image is being understand as a result of general communication practice inside and outside of organization. It is not the aim of corporate communication, but it is a side effect of corporate communication.

Key words: corporate identity, identity, corporate image, advertising, communication design

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wszołek, M. (2017). Reklama a <i>corporate identity</i> — rola reklamy w budowaniu wizerunku organizacji. Forum Lingwistyczne, (4). Pobrano z https://journals.us.edu.pl/index.php/FL/article/view/6800

Nr 4 (2017)
Opublikowane: 2017-12-22


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.