Opublikowane: 2021-03-05

Mensch oder Computer? Zur Frage des Produzenten in den modernen visuellen Medien [Człowiek czy komputer? Pytanie o producenta we współczesnych mediach wizualnych]

Anna Kapuścińska Logo ORCID

Abstrakt

Celem artykułu jest refleksja nad rolą czynnika ludzkiego przy produkcji informacji w środkach masowego przekazu. Nawet jeśli człowiek nadal uczestniczy w procesie tworzenia informacji, nie zawsze można uznać go za producenta w procesie komunikacji. Jego rola jest często ograniczona do trzech czynności: wyprodukowania komputera, jego wstępnego zaprogramowania i wpisania nowej treści do wcześniej zaprogramowanego schematu graficznego. Można jednak stwierdzić, że żadna z tych czynności nie jest bezpośrednio związana z wytwarzaniem informacji, co oznacza, że faktyczna produkcja informacji wykracza poza aktywność człowieka jako producenta i może być raczej postrzegana jako maszynowa rekonstrukcja określonego uprzednio schematu.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kapuścińska, A. (2021). Mensch oder Computer? Zur Frage des Produzenten in den modernen visuellen Medien [Człowiek czy komputer? Pytanie o producenta we współczesnych mediach wizualnych]. Forum Lingwistyczne, 8(8), 1–10. https://doi.org/10.31261/FL.2021.08.05

Cited by / Share

Nr 8 (2021)
Opublikowane: 2021-06-18


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.