Arends, R. (1994). Uczymy się nauczać. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Biechowska, D., Kaczmarek, I., Witkowska, M., Steinborn, B. (2012). Przydatność prób fluencji słownej w diagnozie różnicowej zaburzeń neurologicznych u dzieci i młodzieży. Neurologia Dziecięca, 21(42), 45–51.
Google Scholar
Bornstein, M. H., Hahn, C. S., Haynes, O. M. (2004). Specific and general language performance across early childhood: Stability and gender considerations. First Language, 24(72), 267–304.
Google Scholar
Brzezińska, A. (1986). Styl komunikacji dorosłego z dzieckiem a aktywność twórcza w sferze języka. Wychowanie w Przedszkolu, 9, 502–513.
Google Scholar
Crystal, D. (1990). Teaching Vocabulary: The case for semantic curriculum. W: K. Mogford-Bevan, J. Sadler Clevedon (red.), Child Language Disability (t. 2, s. 43–58). Multilingual Matters LTD.
Google Scholar
Dobrzyńska, D. (2007). Rozumienie pojęć u dzieci w wieku przedszkolnym. Paedagogia Christiana, 1(19), 83–95.
Google Scholar
Gawda, B., Szepietowska, E. M. (2011). Fluencja słowna i jej uwarunkowania. Psychologia–Etologia–Genetyka, 23, 63–90.
Google Scholar
Gelman, S. A., Taylor, M. (1984). How two-year-old children interpret proper and common names for unfamiliar objects. Child Development, 1535–1540.
Google Scholar
Gliwa, R. (2019). Fluencja słowna w zakresie wybranych kategorii nazw własnych i pospolitych w przebiegu otępienia w chorobie Alzheimera. Polonica, 39(3), 45–70.
Google Scholar
Gliwa-Patyńska, R. (2021a). Fluencja słowna w wybranej kategorii nazw własnych w otępieniu lekkim w przebiegu choroby Parkinsona. Logopedia, 50(2), 53–68.
Google Scholar
Gliwa-Patyńska, R. (2021b). Test fluencji słownej semantycznej w logopedycznej diagnozie otępienia alzheimerowskiego – wybrane aspekty. Logopaedica Lodziensia, 5, 35–57.
Google Scholar
Hall, D. G. (2009). Proper names in early word learning: Rethinking a theoretical account of lexical development. Mind & Language, 24(4), 404–432.
Google Scholar
Higgins, Ch., King, D., Levine, D., Wheelock, V., Khampkay, N., Sigvard, K. (2003). The relationship between executive function and verbal memory in Parkinson’s disease. Brain and Cignition, 52, 343–352.
Google Scholar
Hrycyna, E. (2017). Rozwijanie słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym z zaburzeniami ekspresji werbalnej. Problemy teoretyczne. Logopedia Silesiana, 6, 73–88.
Google Scholar
Jodzio, K. (2006). Neuropoznawcze korelaty spadku fluencji słownej po udarze prawej półkuli mózgu. Studia Psychologiczne, 44(2), 5–18.
Google Scholar
Jurkowski, A. (1986). Ontogeneza mowy i myślenia. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kielar-Turska, M., Byczewska-Konieczny, K. (2014). Specyficzne właściwości posługiwania się językiem przez osoby w wieku senioralnym. W: S. Milewski, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray (red.), Biomedyczne podstawy logopedii (s. 429–441). Wydawnictwo Harmonia Universalis.
Google Scholar
Łojek, E., Stańczak, J. (2005). Płynność figuralna w badaniach neuropsychologicznych. W: K. Jodzio (red.), Neuronalny świat umysłu (s. 91–106). Impuls.
Google Scholar
Łojek, E., Stańczak, J. (2010). Podręcznik do Kalifornijskiego Testu Uczenia się Językowego CVLT D. C. Delisa, J. H. Kramera, E. Kaplan i B. Ober. Polska normalizacja. Pracownia Testów Psychologicznych.
Google Scholar
Łuczywek, E., Fersten, E. (2008). Poziom fluencji słownej przy różnych uszkodzeniach mózgu. Studia Psychologiczne, 30, 89–98.
Google Scholar
Maciantowicz, A. (2014). „Opowiedz mi swoją bajkę […]” – wybrane uwarunkowania twórczości werbalnej dzieci pięcio- i sześcioletnich. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 4, 57–86.
Google Scholar
Macnamara, J. (1982). Names for things. MIT Press.
Google Scholar
Marchak, K., Hall, D. (2022). Children’s understanding of proper names and descriptions. Journal of Child Language, 49(6), 1295–1306.
Google Scholar
Markman, E. M., Jaswal, V. K. (2004). Acquiring and using a grammatical form class: Lessons from the proper-count distinction. W: D. G. Hall, S. R. Waxman (red.), Weaving a lexicon (s. 371– 409). MIT Press.
Google Scholar
Matusek, B. (2013). Rozwój kompetencji językowych dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole. Pedagogika, 8, 25–30.
Google Scholar
Ostberg, P., Fernaeus, S. E., Hellström, A., Bogdanović, N., Wahlund, L. O. (2005) Impaired ver fluency: A sign of mild cognitive impairment. Brain and Language, 95(2), 273–279.
Google Scholar
Piatt, A. L., Fields, J. A., Paolo, A. M., Tröster, A. I. (2004). Action verbal fluency normative data for the elderly. Brain and Language, 89(3), 580–583.
Google Scholar
Piskunowicz, M., Bieliński, M., Zgliński, A., Borkowska, A. (2013). Testy fluencji słownej – zastosowanie w diagnostyce neuropsychologicznej. Psychiatria Polska, 47(3), 475–485.
Google Scholar
Ponichtera-Kasprzykowska, M., Sobów, T. (2014). Adaptacja i wykorzystanie testu fluencji słownej na świcie. Psychiatria i Psychologia Kliniczna, 14(3), 178–187.
Google Scholar
Porayski-Pomsta, J. (1994). Umiejętności komunikacyjne u dzieci w wieku przedszkolnym. Studium psycholingwistyczne. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Riva, D., Nichelli, F., Devoti, M. (2000). Developmental aspects of verbal fluency and confrontation naming in children. Brain and Language, 71, 267–284.
Google Scholar
Ross, T. P. (2003). The reliability of cluster and switch scores for the Controlled Oral Word Association Test. Archives of Clinical Neuropsychology, 18(2), 153–164.
Google Scholar
Ross, T. P., Calhoun, E., Cox, T., Wenner, C., Kono, W., Pleasant, M. (2007). The reliability and validity of qualitative scores for the Controlled Oral Word Association Test. Archives of Clinical Neuropsychology, 22, 475–488.
Google Scholar
Rutkiewicz-Hanczewska, M. (2016). Neurobiologia nazywania. O anomii proprialnej i apelatywnej. Wydawnictwo Uniwesytetu im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Sauzéon, H., Lestage, P., Raboutet, C. i in. (2004). Verbal fluency output in children aged 7-16 as a function of the production criterion: Qualitative analysis of clustering, switching preocesses, and semantic network exploration. Brain and Language, 89, 192–202.
Google Scholar
Smółka, L. (2004). Kompetencja komunikacyjna dzieci sześcio-siedmioletnich. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Szatkowska, I., Grabowska, A., Szymańska, O. (2000). Phonological and semantic fluencies are mediated by different regions of the prefrontal cortex. Acta Neurobiologiae Experimentalis, 60, 503–508.
Google Scholar
Szepietowska, E. M., Gawda, B. (2011). Ścieżkami fluencji werbalnej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Śniatkowski, S. (2008). Relewancja i redundancja w nabywaniu kategorii semantycznych z zakresu nauki o języku. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Folia 56. Studia Logopaedica, 2, 173–190.
Google Scholar
Troyer, A. K., Moscovitch, M., Winocur, G. (1997). Clustering and switching as two components of verbal fluency. Evidence from younger and older healthy adults. Neuropsychology, 11, 138–146.
Google Scholar
Wasylewicz, M., Lenart, A. (2021). Poziom rozwoju mowy czynnej i biernej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, 34(2), 9–27.
Google Scholar
Zając, E. (2019). Porównanie fluencji słownej w zakresie nazw własnych i wyrazów pospolitych dzieci przedszkolnych i uczniów szkoły podstawowej. Poradnik Językowy, 8, 83–92.
Google Scholar
Zając, E. (2021). Fluencja werbalna na podstawie wybranych kategorii nazw własnych – badania na grupie dzieci 5-letnich. Logopedia, 50(2), 27–52.
Google Scholar
Zając, E. (2022). Fluencja czasownikowa dzieci 5-letnich – wyniki badań własnych. W: K. Kołatka (red.), Miscellanea lingwistyczne i varia (s. 301–315). Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Google Scholar
Zalewska, S. (2002–2003). Psychopedagogiczne uwarunkowania rozwoju mowy u dziecka. Studia Gdańskie, 15–16, 173–179.
Google Scholar
Żmudzka, M. (2020). Wybrane aspekty procesu nabywania i rozumienia pojęć przez dzieci w wieku przedszkolnym. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki, 36(5), 53–72.
Google Scholar