Opublikowane: 2024-05-23

Fluencja werbalna w kategorii „imiona" – badania porównawcze dzieci sześcio- i siedmioletnich

Ewelina Zając Logo ORCID

Abstrakt

Przedmiotem rozważań jest badanie płynności (fluencji) słownej dzieci sześcio- i siedmioletnich. W artykule przedstawiono wyniki oraz analizę badań dotyczących płynności słownej semantycznej w zakresie nazw własnych w kategorii „imiona”. Badanie wykonane zostało z użyciem minutowego testu fluencji słownej, który jest najbardziej rozpowszechnionym i najprostszym narzędziem do diagnozy neuropsychologicznej. Celem podjętym w artykule jest próba opisania poziomu fluencji słownej w zakresie możliwości generowania imion przez dzieci sześcio- i siedmioletnie, co w przyszłości przyczynić się może do ustalenia norm dla tego zadania dla dzieci w tej grupie wiekowej. Materiał badawczy zgromadzono w grupie badawczej liczącej 60 dzieci. Na podstawie uzyskanych wyników testu można wnioskować m.in. o jakości procesów językowych, bogactwie słownika leksykalnego czy poziomie pamięci semantycznej.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zając, E. (2024). Fluencja werbalna w kategorii „imiona" – badania porównawcze dzieci sześcio- i siedmioletnich. Forum Lingwistyczne, 12(1), 1–17. https://doi.org/10.31261/FL.2024.12.1.02

Cited by / Share

Tom 12 Nr 1 (2024)
Opublikowane: 2024-06-18


ISSN: 2449-9587
eISSN: 2450-2758
Ikona DOI 10.31261/FL

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.