Słowniki
Google Scholar
ISJP – Inny słownik języka polskiego. Bańko M., red. Warszawa 2000.
Google Scholar
USJP – Uniwersalny słownik języka polskiego. Dubisz S., red. Warszawa 2003.
Google Scholar
NSPP – Nowy słownik poprawnej polszczyzny. Markowski A., red. Warszawa 2002.
Google Scholar
Literatura
Google Scholar
Anusiewicz J., 1990: Problematyka językowego obrazu świata w poglądach niektórych językoznawców i filozofów niemieckich XX wieku. W: Bartmiński J., red.: Językowy obraz świata. Lublin, s. 277–307.
Google Scholar
Bartmiński J., 2000: Rzeka w językowo-kulturowym obrazie świata Polaków. W: Kołtuniak J., red.: Rzeki. Kultura, cywilizacja, historia. T. 9. Katowice, s. 41–54.
Google Scholar
Bartmiński J., 2014: Język w kontekście kultury. W: Bartmiński J., red.: Współczesny język polski. Lublin, s. 13–22.
Google Scholar
Dobrzyńska T., 2014: Tekst. W: Bartmiński J., red.: Współczesny język polski. Lublin, s. 293–314.
Google Scholar
Kadyjewska A., 2001: Problematyka obrazu świata w badaniach języka pisarza (na przykładzie pism Cypriana Norwida). W: Pajdzińska A., Tokarski R., red.: Semantyka tekstu artystycznego. Lublin, s. 321–332.
Google Scholar
Kałuzińska E., 2015: Co reklama mówi dzieciom o świecie? Socjalizacyjna oferta reklamy. „Linguarum Silva” IV, s. 165–181.
Google Scholar
Kossowski P., 1999: Dziecko i reklama telewizyjna. Warszawa.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz M., 2010: Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym. Warszawa.
Google Scholar
Lizak J., 2006: Język reklam dla dzieci. Rzeszów.
Google Scholar
Lindstrom M., 2005: Dziecko reklamy. Kawalec A.M., tłum. Warszawa.
Google Scholar
Maciejak K., 2013: Językowe wyznaczniki kodu ograniczonego w programach dla dzieci (na przykładzie polskiej wersji filmu animowanego „Niesamowity świat Gumballa”). W: Pilch A., Trysińska M., red.: Nowoczesność w polonistycznej eduk@cji. Pytania, problemy, perspektywy. Kraków, s. 241–260.
Google Scholar
Maciejak K., 2014: Polszczyzna konsumpcyjna w programach dla dzieci (na przykładzie polskiej wersji filmu animowanego „Niesamowity świat Gumballa”). W: Żmigrodzki P., Przęczek-Kisielak S., red.: Bogactwo współczesnej polszczyzny. Kraków, s. 279–288.
Google Scholar
Melosik Z., 2003: Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. W: Kwieciński Z., Śliwerski B., red.: Pedagogika. Podręcznik akademicki. T. 2. Warszawa, s. 69–90.
Google Scholar
Osmańska-Furmanek W., 2005: Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach – realnym i wirtualnym. W: Leppert R., Melosik Z., Wojtasik B., red.: Młodzież wobec niegościnnej przyszłości. Wrocław, s. 39–44.
Google Scholar
Ożóg K., 2007: Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku: wybrane zagadnienia. Rzeszów.
Google Scholar
Ryłko-Kurpiewska A., 2008: Dzieci jako odbiorcy reklam telewizyjnych. Gdańsk.
Google Scholar
Synowiec H., 1999: Język polski w szkole. W: Pisarek W., red.: Polszczyzna 2000. Kraków, s. 115–129.
Google Scholar
Szlendak T., 2005: Leniwe maskotki, rekiny na smyczy. W co kultura konsumpcyjna przemienia mężczyzn i kobiety. Warszawa.
Google Scholar
Taylor J.R., 2001: Kategoryzacja w języku. Protorypy w teorii językoznawczej. Skucińska A., tłum. Kraków.
Google Scholar
Warchala J., Skudrzyk A., 2010: Kultura piśmienności młodego pokolenia. Katowice.
Google Scholar