Archiwalny numer

Nr 1 (44) (2015)

Opublikowane: 2020-09-23
Liczba artykułów: 22
Chowanna 1(44)2015 Chowanna 1(44)2015 spis treści

Od Redakcji

Wstęp

Teresa Wilk
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 13-17


Studia i rozprawy

Ruch społeczny jako czynnik rewitalizacji (analiza w kontekście założeń pedagogiki społecznej)

Ewa Bielska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 19-29

Rewitalizacja tożsamości regionalnej

Barbara Grabowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 31-42

Polska mniejszość narodowa na Zaolziu w ciągłości i zmianie społecznej – perspektywa wielokulturowa i edukacyjna

Ewa Ogrodzka-Mazur
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 44-64

Kultura w roli edukatora społecznego (na przykładzie sztuki teatralnej) Trudna lekcja historii zapomnianej, niezrozumianej czy nieakceptowanej

Agata Rzymełka-Frąckiewicz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 65-75

Mały cud oświatowy – rola stowarzyszeń rozwoju wsi w przejmowaniu i prowadzeniu małych szkół (przykład województwa kujawsko-pomorskiego)

Anna Rutkowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 77-90

Uczestnictwo osób niepełnosprawnych w kulturze

Anna Nowak
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 91-102

Punkty zwrotne (turning points) w przestępczej karierze. Szansa dla resocjalizacji/rewitalizacji nieletnich przestępców

Maciej Bernasiewicz , Monika Noszczyk-Bernasiewicz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 103-116

„Shit happens” – język (parole) jako otwarte narzędzie kultury różnicujące czasy i pokolenia

Halina Guzy-Steinkie
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 117-130

Dobro – wartość realna czy pożądana? Refleksje z perspektywy potrzeby rewitalizacji dobra poprzez sztukę/teatr w codzienności przestrzeni społecznej

Beata Mazepa-Domagała , Beata Wilk
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 131-147

Zdrowie jako determinant ludzkiego potencjału

Alina Dworak
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 151-163

Twórcza rewitalizacja grup defaworyzowanych

Małgorzata Łączyk , Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 165-181

Przerwana historia ojcostwa: jak uwięzieni mężczyźni postrzegają swoje ojcostwo?

Joanna Knapik , Hanna Przybyła-Basista
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 183-202

Zmiana społeczna wywołana upadkiem komunizmu w Polsce w percepcji dwóch pokoleń: pracowników socjalnych i ich dorastających dzieci

Maria Chodkowska , Zdzisław Kazanowski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 203-218

Przekaz wizualny na temat edukacji w polskim dyskursie prasowym

Justyna Dobrołowicz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 219-231

Nauka a media. Wybrane sposoby prezentowania elementów systemu naukowego we współczesnych środkach masowego przekazu

Łukasz Jach
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 233-250

Wzmacnianie zasobów osobistych uczestników warsztatów mediacyjnych – uczniów sprawiających trudności wychowawcze

Agnieszka Lewicka-Zelent , Ewa Trojanowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 251-267

Autorski program ograniczania ryzyka poniżania wychowawców przez wychowanków

Grzegorz Zalewski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2015 | Abstrakt | s. 269-285


Recenzje, komunikaty, polemiki






Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.