Bachtin M., 1986: Problem gatunków mowy. Ulicka D., tłum. W: Idem: Estetyka twórczości słownej. Czaplejewicz E., wstęp. Państwowy Instytut Wydawniczy. Warszawa, s. 348–402.
Google Scholar
Barabasz G., 2016: Nauczanie i uczenie się w sieci. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Poznań.
Google Scholar
Beaugrande R. de, Dressler W.U., 1990: Wstęp do lingwistyki tekstu. Szwedek A., tłum. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Blackmore D., 1992: Understanding Utterances. Blackwell. Oxford.
Google Scholar
Boniecka B., 1999: Lingwistyka tekstu. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Lublin.
Google Scholar
Bourdieu P., Passeron J.-C., 1990: Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Neyman E., tłum. Kłoskowska A., wstęp. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Carnap R., 2007: Wprowadzenie do semantyki. Poręba M., tłum. W: Carnap R.: Pisma semantyczne. Fundacja Aletheia. Warszawa, s. 5–198.
Google Scholar
Dębski M., 2021: Jak ułożyć swoje relacje z technologiami – 10 wskazówek nt. Higieny cyfrowej [online: https://sektor3-0.pl/blog/jak-ulozyc-swoje-relacje-z-technologiami-10-wskazowek-nt-higienycyfrowej/; data dostępu: 30.03.2021].
Google Scholar
Dudzikowa M., Knasiecka-Falbierska K., red., 2013: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej. Oficyna Wydawnicza Impuls. Kraków.
Google Scholar
Gajda S., 2001: Nowe społeczności dyskursywne a edukacja komunikacyjna. W: Bralczyk J., Mosiołek-Kłosińska K., red.: Zmiany w publicznych zwyczajach językowych. Rada Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Warszawa, s. 7–13.
Google Scholar
Genette G., 1992: Palimpsesty. Literatura drugiego stopnia. Milecki A., tłum. W: Markiewicz H., red.: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia. T. 4, cz. 2: Literatura jako produkcja i ideologia. Poststrukturalizm. Badania intertekstualne. Problemy syntezy historycznoliterackiej. Wydawnictwo Literackie. Kraków, s. 317–366.
Google Scholar
Goban-Klas T., 2002: Edukacja wobec pokolenia SMS-u. W: Strykowski W., Skrzydlewski W., red.: Media i edukacja w dobie integracji. Wydawnictwo eMPi2. Poznań, s. 43–48.
Google Scholar
Goffman E., 2020: Człowiek w teatrze życia codziennego. Datner H., Śpiewak P., tłum. Szacki J., wstęp. Wydawnictwo Aletheia. Warszawa.
Google Scholar
Goffman E., 2011: Relacje w przestrzeni publicznej. Mikrostudia porządku publicznego. Siara O., tłum. Wroniecka G., red. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Gorzko M., 2000: Kategoria poczucia bezpieczeństwa w świetle wybranych teorii socjologicznych. „Forum Socjologiczne” X, s. 41–52.
Google Scholar
Guzik B., 2003: Powinnościowy charakter języka w dyskursie edukacyjnym. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. Kraków.
Google Scholar
Hall E.T., 2001: Poza kulturą. Goździak E., tłum. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Howe N., Strauss W., 2000: Millennials Rising: The Next Great Generation. Knopf Doubleday Publishing Group. New York.
Google Scholar
Hyla M., 2016: Przewodnik po e-learningu. Wolters Kluwer Polska. Warszawa.
Google Scholar
Levinson S.C., 2010: Pragmatyka. Ciecierski T., Stachowicz K., tłum. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Machalska M., 2019: Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą. Wolters Kluwer Polska. Warszawa.
Google Scholar
Maliszewski R., 2019: Rola dialogu w procesie wychowawczym – ujęcie filozoficzne i pedagogiczne. „Pedagogika Społeczna” nr 1, s. 97–116.
Google Scholar
Marody M., red., 1991: Co nam, zostało z tych lat… Społeczeństwo polskie u progu zmiany systemowej. Aneks. Londyn.
Google Scholar
McCrindle M., Wolfinger E., 2010: The ABC of XYZ: Understanding the Global Generations. McCrindle Research. Sydney.
Google Scholar
McQueen M., 2016, Pokolenie Y. Współistnienie czy współdziałanie. Nowe zasady komunikacji międzypokoleniowej. Grzegrzółka L., tłum. Studio Emka. Warszawa.
Google Scholar
Mead M., 1978: Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego. Hołówka J., tłum. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa.
Google Scholar
Mokwa-Tarnowska I., 2015: E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne. Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Gdańsk.
Google Scholar
Nęcki Z., 2000: Komunikacja międzyludzka. Antykwa. Kraków.
Google Scholar
Nocoń J., 2013: Styl dydaktyczny – styl dyskursu dydaktycznego. W: Malinowska E., Nocoń J., Żydek-Bednarczuk U., red.: Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej. Universitas. Kraków, s. 111–134.
Google Scholar
Patterson M.L., 2011: Więcej niż słowa. Potęga komunikacji niewerbalnej. Przylipiak M., tłum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk.
Google Scholar
Pisarkowa K., 1978: Zdanie mówione a rola kontekstu. W: Skubalanka T., red.: Studia nad składnią polszczyzny mówionej. Wydawnictwo Naukowe PWN. Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk, s. 7–20.
Google Scholar
Polański G., 2014: Cechy pokolenia sieci w perspektywie pokolenia Y. Raport z badań. W: Morbitzer J., Musiał E., red.: Człowiek – media – edukacja. Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych. Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN. Kraków, s. 296–304.
Google Scholar
Potyrała K., 2017: iEdukacja. Synergia nowych mediów i dydaktyki. Ewolucja. Antynomie. Konteksty. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. Kraków.
Google Scholar
Rothenbuhler E.W., 2003: Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej. Barański J., tłum. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków.
Google Scholar
Rittel T., Rittel S.J., 2015: Dyskurs edukacyjny. Zagadnienia – znaczenia – terminy. Wybór i opracowanie. Collegium Columbinum. Kraków
Google Scholar
Rypel A., 2017: Dyskurs edukacyjny w ujęciu procesualno-kognitywnym. „Kultura. Społeczeństwo. Edukacja” nr 2, s. 9–35.
Google Scholar
Sawicka G., red., 2010: Sytuacja komunikacyjna i jej parametry. Bydgoszcz.
Google Scholar
Siemieniecka D., Siemieniecki B., 2019: Teorie kształcenia w świecie cyfrowym. Oficyna Wydawnicza Impuls. Kraków.
Google Scholar
Skudrzyk A., Warchala J., 2008: Dyskurs edukacyjny a kompetencja interakcyjna. W: Ostaszewska D., Cudak R., red.: Polska genologia lingwistyczna. PWN. Warszawa, s. 273–281.
Google Scholar
Sperber D., Wilson D., 2011: Relewancja. Komunikacja i poznanie. Majewska M., Solska A., tłum. Jodłowiec M., Piskorska A., red. Tertium. Kraków.
Google Scholar
Stańczyk P., 2012: Nuda w szkole – między alienacją a emancypacją. „Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja” XVIII, nr 3, s. 3–56.
Google Scholar
Szmidt K., 2013: Nuda jako problem pedagogiczny. „Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja” XVI, nr 3, s. 55–69.
Google Scholar
Tapscott D., 2010: Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Cypryański P., tłum. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa.
Google Scholar
Twenge J.M., 2019: iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardziej tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości i co to oznacza dla nas wszystkich. Dziedzic O., tłum. Wydawnictwo Smak Słowa. Sopot.
Google Scholar
Wierzbicka A., 2019: Dydaktyczne i komunikacyjne aspekty e-edukacji akademickiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź.
Google Scholar
Witosz B., 2003: Schematy, wzorce tekstowe, gatunki mowy… (O kategoryzacji, kategoriach wypowiedzi językowych i ich modelowaniu). „Przestrzenie Teorii” nr 2, s. 89–102.
Google Scholar