Archiwalny numer

Tom 1 Nr 26 (2006)

Opublikowane: 2025-08-18
Liczba artykułów: 21

Od Redakcji

Wprowadzenie

Dorota Ekiert-Oldroyd
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 5-6


Studia i rozprawy

Zmiany edukacyjne w oświacie: od paradygmatu zmiany, do zmiany paradygmatu

Dorota Ekiert-Oldroyd
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 9-25

Kategorie analityczne w badaniach pedeutologicznych - w świetle założeń refleksyjnych nurtów poznawczych w naukach społecznych

Wanda Dróżka
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 26-48

Komputerowe wspomaganie czynności nauczyciela w procesie poznawania wiedzy uczących się

Maria Kozielska
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 49-59

Sylwetka nauczyciela wychowawcy szkół średnich Drugiej Rzeczypospolitej źródłem inspiracji dla współczesnej pedeutologii

Grażyna Kempa
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 60-69

Poszanowanie godności człowieka - „klucz" pedagogicznego autorytetu

Alicja Żywczok
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 70-84

Inteligencja emocjonalna jako kluczowa kompetencja współczesnego nauczyciela

Irena Przybylska
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 85-95

Opresyjne czy podmiotowe traktowanie ucznia, czyli kilka refleksji na temat respektowania zasady podmiotowości we współczesnej szkole

Beata Pituła
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 96-107

Młodzież licealna o swoich nauczycielach. Rzecz o porozumiewaniu się nauczycieli i uczniów

Renata Wawrzyniak-Beszterda
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 108-120

Motywowanie uczniów do nauki - zadanie współczesnego nauczyciela

Beata Dyrda
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 121-131

Dokształcanie nauczycieli do realizacji integracji w edukacji

Ewa Szadzińska
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 132-142

Między podtrzymywaniem a zahamowaniem aktywności zawodowej nauczyciela

Sabina Koczoń-Zurek
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 143-156

Akulturacja nauczycieli języka drugiego. Badania i wnioski

Krzysztof Polok
Język: PL | Data publikacji: 29-12-2006 | Abstrakt | s. 157-174


Recenzje, komunikaty, polemiki










Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.