Archiwalny numer

Nr 2 (43) (2014)

Opublikowane: 2020-09-23
Liczba artykułów: 24
Chowanna 2(43)2014 Chowanna 2(43)2014 spis treści

Od Redakcji

Wspomnienie

Ewa Jarosz
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | s. 9-10


Studia i rozprawy

W stronę rozwoju ludzkich potencjalności – z perspektywy interdyscyplinarnej. Wprowadzenie w problematykę

Beata Dyrda
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 13-16

Od potencjalności do transgresji historycznych – kreatywność na różnych poziomach

Krzysztof J. Szmidt
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 17-40

Uwarunkowania realizacji potencjału: od kreatywności do osiągnięć twórczych

Joanna Szen-Ziemiańska , Maciej Karwowski
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 42-59

Ekspresja somaestetyczna w aktualizacji potencjalności kreacyjnej dziecka

Katarzyna Krasoń
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 61-79

Wrażliwość, intensywność a potencjał rozwojowy osób wybitnie zdolnych

Wiesława Limont
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 82-94

Psychologia mądrości – w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych

Andrzej Sękowski , Tomasz Knopik
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 95-110

Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii – kierunki zmian

Teresa Giza
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 111-125

Postawy twórcze versus odtwórcze dzieci w młodszym wieku szkolnym i „ewolucja” tych postaw jako egzemplifikacja idei transgresji w edukacji szkolnej

Ewa Wysocka
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 127-151

Tożsamość jako projekt refleksyjny a ambiwalencje jej statusu wobec matryc władzy dyscyplinującej

Ewa Bielska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 153-163

Makiawelizm, narcyzm, psychopatia: ciemna triada jako próba opisania osobowości eksploatatora

Irena Pilch
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 165-181

Między uspołecznieniem a indywidualizacją – w stronę rozwijania potencjału emocjonalnego w edukacji

Irena Przybylska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 183-195

Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości

Monika Modrzejewska-Śmigulska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 197-214

Nonkonformizm jako cecha osobowości Polaków trzech pokoleń

Ryszarda Ewa Bernacka
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 215-234

Kto sięga po „katalizator” rozwoju? Otwartość na doświadczenie i kontrola wolicjonalna uczestników programu Erasmus

Dorota Turska , Anna Wankiewicz
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 235-251

Krajowe Ramy Kwalifikacji z perspektywy rozwoju człowieka

Piotr Błajet , Beata Przyborowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 253-266

Wyczerpanie się potencjału państwa narodowego na rzecz potencjału mniejszości etniczno-regionalnych (przykład Górnego Śląska)

Adam Roter
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 267-280

Przemoc wobec dzieci w Polsce „Dwie strony medalu” – oficjalny zakaz a społeczna rzeczywistość

Ewa Jarosz
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 283-299

Wykształcenie matki jako czynnik różnicujący rodzicielskie strategie rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności dzieci

Joanna Łukasiewicz-Wielba , Alicja Baum
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 301-319

Wokół zagadnienia refleksyjności w rozwoju człowieka dorosłego

Danuta Słaba
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 321-338

Kreowanie edukacji globalnej (planetarnej): utopijna iluzja czy rzeczywistość?

Joanna Kapica-Curzytek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2014 | Abstrakt | s. 339-354


Recenzje, komunikaty, polemiki





Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.