Archiwalny numer

Nr 1 (48) (2017)

Opublikowane: 2020-09-23
Liczba artykułów: 23
Chowanna 1(48)2017 Chowanna 1(48)2017 spis treści

Od Redakcji

Od Redakcji

Redakcja Chowanna
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | s. 9-11


Część monograficzna


Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości

Lech Witkowski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 23-41

Po co humanistyka? Edukacja w czasach kryzysu

Leszek Koczanowicz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 43-56

Polityczność, tożsamość i humanistyczna produkcja znaczeń

Tomasz Szkudlarek
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 57-70

Kształcenie i doświadczenie obcości. Inspiracje hermeneutyczne

Rafał Godoń
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 71-82

Humanistyka zaangażowana, humanistyka wyalienowana – potencjał polityczny uniwersytetu, humanistyki, nauk społecznych

Ewa Bielska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 83-94

Przestrzeń bricolage’u interpretacyjnego w koincydencji sztuki i pedagogiki

Katarzyna Krasoń
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 95-108

Zamysł humanistyczny – zmysł pedagogiczny. Potencjał twórczy naśladowania wzorów a zmysłowość pedagogiki humanistycznej

Małgorzata Przanowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 109-124

Miękkość i zdziczenie – zwrot emocjonalny w nauce i kulturze

Irena Przybylska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 125-142

Miłość w obliczu trudności – andragogiczno‑edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich

Monika Sulik
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 145-157

Wywrotka humanistyki – narracja o (nie)bezpieczeństwie humanistyki i jej nieodzowności w pedagogice (próba odniesienia do wizji humanistyki w ujęciu Michała Pawła Markowskiego)

Agnieszka Majewska‑Kafarowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 159-176

Humanistyczny rdzeń pedagogiki. Czytając Politykę wrażliwości Michała Pawła Markowskiego

Krzysztof Maliszewski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 177-195


Studia i rozprawy

Żywiołowość niepokojącej nowoczesności a dylematy reprezentantów nauk społecznych

Andrzej Radziewicz‑Winnicki
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 199-217

Prawo do nauki osób z autyzmem w polskim szkolnictwie wyższym – założenia i doświadczenia praktyczne na przykładzie projektu NO‑AUTism

Marta Perkowska , Maciej Oksztulski , Maciej Perkowski , Konrad Wnorowski
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 219-243

Opinie absolwentów na temat programu studiów w zakresie pedagogiki zdrowia w kontekście ich doświadczeń zawodowych

Katarzyna Kowalczewska‑Grabowska , Katarzyna Borzucka‑Sitkiewicz
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 245-258

Problematyka wypalenia zawodowego osób aktywnych zawodowo w kontekście nabywania przez młodzież kompetencji psychospołecznych

Renata Czernecki
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 259-278

Poziom stresu zawodowego wśród nauczycieli

Ewa Humeniuk , Olga Dąbska , Katarzyna Pawlikowska‑Łagód , Beata Bytof
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 279-303

Rozwijanie kompetencji społecznych. Pomiędzy efektywnością a moralnością

Agnieszka Rumianowska
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 305-323

Bunt wobec braku i nadzieja na rewolucję. Idea rezydualności w projektowaniu nowej jakości rozwojowej specjalizacji w pedagogice istotnej egzystencjalnie (wokół książki Julity Orzelskiej W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie)

Joanna Szefer
Język: PL | Data publikacji: 30-06-2017 | Abstrakt | s. 325-346


Recenzje, komunikaty, polemiki





Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.