Archiwalny numer

Nr 2 (47) (2016)

Opublikowane: 2025-10-08
Liczba artykułów: 23
Chowanna 2(47)2016 Chowanna 2(47)2016 spis treści

Od Redakcji

Od Redakcji

Redakcja Chowanna
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | s. 11-12


Część monograficzna

Wstęp

Ewa Szadzińska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | s. 15-16

Natura czy kultura?

Barbara Kotowa
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 17-28

Projekcje natury i kultury w mitycznym pojmowaniu świata. W kierunku edukacji inspirowanej wybranymi aspektami filozofii kultury i naturalizmu

Alicja Żywczok
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 29-45

Biologiczne i kulturowe aspekty poznawania w procesie kształcenia

Ewa Szadzińska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 47-59

Mężczyzna i kobieta w opozycji – różność w naturze, polaryzacja w kulturze. Rozważania na przykładzie tekstów kultury

Beata Ecler-Nocoń
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 61-79

Relacja natura – kultura w socjologicznych treściach kształcenia (na przykładzie studiów pedagogicznych)

Andrzej Kasperek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 81-96

Samokształtowanie człowieka jako wartość poznawcza pedagogiki ogólnej

Bartłomiej Gołek
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 97-111

Transgresyjny wymiar edukacji integracyjnej w przestrzeni „natury” i „kultury”

Joanna Godawa
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 113-123

Wsparcie pedagogiczne dziecka w zmaganiu się z chorobą przewlekłą

Krystyna Moczia
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 125-139

Motyw natury w muzyce i jego recepcja

Irena Burczyk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 141-152

W poszukiwaniu metod efektywnego uczenia się dzieci w wieku wczesnoszkolnym, czyli o mnemotechnikach słów kilka

Małgorzata Mnich
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 153-169

Kontrola i ocena w wychowaniu fizycznym – model oceny wspierającej

Urszula Supińska , Magdalena Kübler
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 171-190


Studia i rozprawy

Dobre wychowanie jako kategoria modelująca codzienne życie – kontekst indywidualny i społeczny

Teresa Wilk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 193-215

(Nie)koniecznie realizm – uwagi krytyczno-afirmatywne do perspektywy realistycznej w pedagogice

Krzysztof Maliszewski
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 217-230

Dorośli przestępcy traktowani jak dzieci versus zmiana w traktowaniu osadzonych w instytucji penitencjarnej

Danuta Raś
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 231-249

Realizacja koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie w Polsce. Raport z badań przeprowadzonych w szkołach z krajowym certyfikatem Szkół Promujących Zdrowie

Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 251-268

Funkcja koordynatora ds. promocji zdrowia w opinii szkolnych koordynatorów należących do Krajowej Sieci Szkół Promujących Zdrowie

Katarzyna Kowalczewska-Grabowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 269-284

Marka Kamińskiego podróże w głąb siebie – tropy i inspiracje andragogiczne

Agnieszka Majewska-Kafarowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 285-298

Punktualność – cnota moralna czy balast perfekcjonizmu? Interdyscyplinarne ujęcie hermeneutyczne

Alicja Żywczok , Marianna Dąbrowska-Wnuk
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 299-317

Iskry (ze) światów możliwych. Marginesy „rozpakowanego ciemnego dzieła” i jego literaturoznawcze przedłużenie (wokół koncepcji „ciemnych iskier” Krzysztofa Maliszewskiego)

Monika Jaworska-Witkowska
Język: PL | Data publikacji: 30-12-2016 | Abstrakt | s. 319-339


Recenzje, komunikaty, polemiki




Nr 1-2(60-61) (2023)
Opublikowane: 2025-04-23


ISSN: 0137-706X
eISSN: 2353-9682

Wydawca
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | University of Silesia Press

Licencja CC

Licencja CC BY-SA

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.